شناسهٔ خبر: 167215 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن؛

طرح‌های تفکیکی ۵۰ هکتار زمین در شهرستان سمیرم در مرحله اجرا قرار دارد

حسین منصور زاده /سمیرم / اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم گفت: در جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پروژه تفکیکی ۵۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی در شهرستان سمیرم در مرحله اجرا قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ حسین منصور زاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: شهرستان سمیرم دارای ۶ شهر شامل سمیرم، کمه، ونک، حنا، بیده و فتح‌آباد است و در مجموع بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر برای بهره‌مندی از طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد افزون بر یک هزار و ۷۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند، گفت: حائزین شرایط در شهر سمیرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر و در شهر حنا بالغ بر ۴۰۰ متقاضی بوده‌اند.

 رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سمیرم بیان کرد: در شهر سمیرم در مرحله اول زمینی به مساحت ۲.۴ هکتار به ۸۴ نفر از متقاضیان تخصیص داده شد که پروانه واحدها صادر و عملیات آماده سازی طبق تفاهم نامه منعقده با شهرداری در دست اجرا است.

 وی ادامه داد: با پیگیری و تلاش‌های به عمل آمده و در جهت واگذاری زمین به تمام متقاضیان، زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در مرحله الحاق قرار دارد.

 منصور زاده با بیان اینکه پروژه تفکیکی ۵۰ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان سمیرم در حال اجراست عنوان کرد: تملک این زمین الحاقی در فاز دو طرح، از منابع طبیعی انجام شده و در مراحل فنی و تهیه نقشه‌های تفکیکی است.

 رئیس اداره راه و شهرسازی افزود: آسفالت پروژه ۲۲۰ واحدی مسکن مهر شهر سمیرم نیز با همکاری شهرداری انجام شده است.

شهرستان سمیرم با مساحت بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده و همجوار استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری است.