شناسهٔ خبر: 167218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان انجام شد؛

بررسی وضعیت تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

شورای مسکن در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان، وضعیت تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان و میزان اراضی مورد نیاز، مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون آن تصمیم‌گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.
 
در این نشست ۳ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت و ضمن ارائه گزارشی از سوی دفتر فنی استانداری، وضعیت تامین زمین در شهرهای مرکز شهرستان‌ها و میزان کسری زمین مورد بررسی قرار گرفت و با همفکری اعضا پیرامون آن تصمیم‌گیری شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: مطابق با تصمیمات جلسه پیشین این شورا مقرر شد موضوع تامین زمین در این نشست به صورت ریزبینانه مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی افزود: در این رابطه، گزارشی از آخرین وضعیت تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و میزان اراضی مورد نیاز، ارائه شد که در این خصوص بررسی و اتخاذ تصمیم به عمل آمد.
 
قاری قرآن در ادامه در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان بیان کرد: بیش از ۴۶۳ هزار نفر برای بهره‌مندی از این طرح در استان اصفهان اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش‌های لازم در حال حاضر افزون بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر از متقاضیان تایید نهایی شدند، گفت: تا کنون برای بالغ بر ۳۸ هزار و ۸۰۰ متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: در حال حاضر قرارداد با سازنده برای افزون بر ۴۵ هزار و ۷۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای بالغ بر ۲۱ هزار و ۵۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است.