شناسهٔ خبر: 167292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تامین بیش از ۳ هزار هکتار زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن  در خوزستان

میثاقی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون ۳ هزار و ۲۱۸ هکتار زمین در سراسر خوزستان جهت طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مرتضی میثاقی، معاون املاک و حقوقی با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت اظهار داشت: یکی از وظایف مهم ما تامین زمین از طرق قانونی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، این مهم هم از طریق تملک اراضی ملی در راستای ماده ۹، تملک اراضی مازاد دستگاه های دولتی ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن و توافق با اشخاص حقوقی و حقیقی از راه‌های تامین زمین است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳هزار و ۲۱۸  هکتار زمین در سراسر خوزستان جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، تامین و در حال انجام مراحل شهرسازی است و اقدامات و مراحل تفکیکی آنها در حال انجام است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عنوان کرد: همچنین در دو هفته اخیر اراضی دیگری را مدنظر قرارداده و مشخص کرده ایم که در حال انجام اقدامات اولیه از جمله شهرسازی، امکان سنجی از نظر توپوگرافی و دیگر موارد است همچنین از لحاظ قابلیت کارسازی و امکان الحاق و تغییر کاربری نیز در حال بررسی است‌.

میثاقی افزود: برای تحقق اهداف دولت در خصوص تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن و همچنین رونق و گسترش کسب و کار بی وقفه تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: کلیه موارد طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان در حوزه املاک را خارج از نوبت بررسی خواهیم کرد تا این طرح ملی در موعد مقرر به سرانجام برسد.