شناسهٔ خبر: 16735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات افتتاح پروژه‌های‌ راهی و شهری کرمان‌جنوبی؛

بهره‌‌برداری از ۹۲پروژه عمرانی به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان همزمان با دهه‌فجر/ بهره‌برداری از بیش از۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی درکرمان جنوبی

محمد ساردویی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب‌کرمان اعلام کرد همزمان با ایام‌الله دهه فجر امسال، ۹۲ پروژه به ارزش تقریبی ۱۴۷۰ میلیارد ریال در منطقه به بهره‌برداری می‌رسد که افتتاح ۹۷۹ واحد مسکن مهر استان و بیمارستان ۳۲ تختخوابی قلعه‌گنج از آن جمله است.

محمد ساردویی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد پروژه‌های افتتاحی اداره‌کل راه و شهرسازی کرمان جنوبی گفت:یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد، ۹۷۹ واحد مسکن مهر است.

وی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی قلعه گنج و ۴ پروزه احداث و تکمیل ساختمان‌های دولتی از دیگر طرح‌های افتتاح در جنوب کرمان در دهه فجر است. همچنین در این مدت ضمن بهره‌برداری از ۴۵ کیلومتر بزرگراه و ۱۷۸ کیلومتر راه روستایی، پروژه‌های روشنایی ورودی شهرهای جیرفت، کهنوج و رودبار، روشنایی منطقه مسکونی و پرحادثه میثم آباد و روشنایی تونل اسفند نیز افتتاح می‌شود.

ساردویی علاوه بر این از افتتاح ۱۳ پروژه راهداری و ایمنی و ۸ پروژه بهسازی در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

بیمارستان شهر قلعه‌گنج

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در تشریح پروژه ساخت بیمارستان قلعه گنج که برای افتتاح در بهمن ماه آماده می شود، گفت: برای ساخت این بیمارستان ۳۲ تختخوابی که  حدود یک هکتار مساحت و ۳۲۰۰ مترمربع زیر بنا دارد، ۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی هزینه شده‌است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان شامل اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، رادیولوژی، ۲ اتاق عمل اصلی و یک اتاق عمل اورژانس، سردخانه و بخش‌های زایشگاه، مراقبت‌های ویژه، زنان و مردان و اطفال است.

 شهر ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتری قلعه‌گنج،۷۶هزار نفر جمعیت دارد که  در جنوبی ترین نقطه استان قرار دارد و مردم این شهر محروم در حال حاضر برای استفاده از خدمات بیمارستانی به شهرهای همجوار مراجعه می‌کنند.

افتتاح ۴۵ کیلومتر بزرگراه

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان جنوبی در مورد پروژه‌های بزرگراهی آماده بهره‌برداری در حوزه استحفاظی این اداره‌کل گفت: همچنین ۴۵ کیلومتر بزرگراه و ۱۷۸ کیلومتر راه روستایی در این مدت افتتاح می‌شود.

وی در باره جزییات ۴۵ کیلومتر بزرگراه آماده بهره‌برداری گفت: این بزرگراه‌ها مربوط به باند دوم جاده جیرفت - بافت به طول ۱۳ کیلومتر،۱۰ کیلومتر از جاده کهنوج - رودان و ۴ کیلومتر از محور عنبرآباد - امیرآباد است.همچنین ۸ کیلومتر مسیر جیرفت تا سه‌راهی بم، ۵ کیلومتر مسیر سه راهی بهادرآباد تا ایرانشهر، ۴کیلومتر از ورودی شهر دوساری و یک کیلومتر از ورودی شهر فاریاب که به صورت ۴ خطه شده نیز جزو همین پروژه است.

 ارزش تقریبی همه پروژه‌های راهی وعمرانی گفته‌شده ۱۴۷۰ میلیارد ریال برآورد شده‌است./

نظر شما