شناسهٔ خبر: 16738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی راه‌ها و آبادانی روستاها در استان کرمانشاه

بهادری مديركل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، از اجرای ۲۴۱ پروژه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سال جاری و تاثیر آن در مهاجرت معكوس روستايان به زادگاهایشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري با اشاره به ساماندهی ۹۵۱ کیلومتر از راههای روستایی در غالب ۲۴۱ پروژه در ۸ ماهه سال جاری و تاكيد و توجه ويژه مقام عالي وزارت راه و شهرسازي به تشويق و اجراي برنامه‌هايي مدون براي مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و روستاها (مهاجرت معكوس) نموده است.

 اداره كل راه و شهرسازی تلاش كرده با ساماندهي و بهسازي راههاي روستايي اين استان به منظور دسترسي آسان ساکنین با حداقل هزينه و اتلاف وقت به مراكز استان و شهرهاي اطراف در اجراي اين سياست گامي قابل قبول بردارد.

بهادري در تكميل اين خبر گفت: احداث و بهسازي و آسفالت راههاي روستايي در شهرستان پاوه مهاجرت معكوس ۹۱ خانوار را در روستاهاي گرمله، در جوانرود، محور حوري آباد در حالي كه اهالي روستا ميله كاملا مهاجرت كرده و روستا متروكه و خالي از سكنه شده بود، بازگشت ۲۰ خانوار در آن اجاقهاي آبادي را روشن كرد.

در شهرستان صحنه روستاي قشلاق شريف دهستان خدا بنده لو، روستاي گيجي و كلكان نثار در دهستان حر كه با افزايش ۲ خانوار به ۷ خانوار هر روز بازگشت صاحبان اصلي به زادگاه اصلي خود را در پي داشته، اين روند باعث تشويق به بازگشت ديگر كوچ كنندگان شده است.

بهادري در ادامه بنا به گزارش واصله از شهرستان دالاهو به افزايش ۲۳ خانوار روستاهاي سيد يعقوب گهواره، آسيب تنوره و دره نيجه دالاهو هم اشاره كرد و گفت،اين موج بازگشت به زادگاهها، علاوه بر تاثير چشم گير بر کنترل جمعيت كلان شهرها توانسته انگيزه توليد (دامداري، كشاورزي، باغداري، صنايع دستي) را در روستاها چشم نواز كند.

مديركل راه و شهرسازي استان در پايان تصریح کرد: با عنایت شخص استاندار و معاون عمراني ايشان در این روند بيش از پيش مهاجرت معكوس به روستاها مي‌توان شاهد اجراي صنايع تبديلی و ايجاد زيرساخت‌هاي لازم بمنظور رونق گردشگري در روستاهاي استان باشيم.

نظر شما