شناسهٔ خبر: 167409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ پروانه نوسازی برای ۱۱۳ واحد مسکونی توسط مالکان در بافت فرسوده شهرستان فریدونشهر

گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر گفت: از سال ۱۴۰۰ تا کنون مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۱۱۳ واحد فرسوده اخذ کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علی گلشاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با اشاره به‌ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده اظهار کرد: وجود بناهای ناپایدار در بافت‌های فرسوده جان ساکنان را تهدید می‌کند، بنابراین نوسازی فرصتی است که می‌توان از آن بهره برد و به تولید مسکن رسید.  

وی افزود: نوسازی بافت فرسوده سبب زیباتر شدن محیط شهر، ساخت خانه‌های مقاوم، امکانات رفاهی بیشتر و آسایش ساکنین، بازتر شدن محیط گذرگاه‌ها و افزایش سرمایه مالکین خواهد شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر بیان کرد: این شهرستان دارای ۲ شهر فریدونشهر و برف انبار است و جمعیت آن براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۳۵ هزار نفر بوده است.  

وی با بیان اینکه مساحت محدوده شهری شهرستان فریدونشهر در مجموع ۷۴۱ هکتار بوده عنوان کرد: مساحت محدوده شهر فریدونشهر ۵۵۷ هکتار و مساحت محدوده شهر برف انبار ۱۸۴ هکتار است.  

گلشاهی گفت: ۷ درصد محدوده شهری شهرستان فریدونشهر معادل ۵۶ هکتار را محدوده بافت فرسوده این شهرستان تشکیل می دهد که از این میزان ۳۴ هکتار مربوط به شهر فریدونشهر و ۲۲ هکتار محدوده بافت فرسوده شهر برف انبار است.  

وی در خصوص پروانه های نوسازی صادر شده برای نوسازی منازل فرسوده این شهرستان اظهار کرد: در مجموع ۱۳۰ واحد مسکونی در برنامه قرار دارد که ۹۰ واحد در برنامه فریدونشهر و ۴۰ واحد در برنامه برف انبار است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مالکان در بافت فرسوده این شهرستان پروانه نوسازی برای ۳۸ واحد فرسوده و در سال های ۱۴۰۲ و سال جاری برای ۷۵ واحد فرسوده اخذ کردند.