شناسهٔ خبر: 167462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه ‌و شهرسازی خوزستان تشریح کرد؛

آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن ملی در استان خوزستان

مسکن خوزستان6 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌وشهرسازی خوزستان آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، میثم آذرسا، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن ملی در استان خوزستان اظهار کرد: بر اساس برش استانی در خوزستان می‌بایست در حدود ۸۰ هزار واحد در قالب طرح‌های نهضت ملی ساخته شود که در حال حاضر نزدیک به ۱۵ هزار واحد در فرایندهای ساخت از مرحله پایان فونداسیون تا نزدیک بهره‌برداری قرار دارند.

وی افزود: طی چند ماه آینده نیز قریب به ۲۰۰ واحد از مجموعه پروژه نهضت مسکن ملی در استان خوزستان پس از تکمیل و آماده‌سازی محوطه‌ها، قابلیت افتتاح را دارند.

آذرسا گفت: از سال گذشته حدود ۵۴ هزار واحد بر اساس تامین زمین‌هایی که در شهرستان‌های مختلف استان خوزستان اتفاق افتاده است، در فرآیند شروع به ساخت قرار گرفته است و با چند سازنده در شهرهای مختلف خوزستان انعقاد تفاهم‌نامه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تفاهم‌نامه‌هایی که تا به امروز فرایند ساخت را پوشش می‌دهد بالای ۵ هزار واحد است که تا یکماه آینده این رقم به ۱۰ هزار واحد خواهد رسید. مابقی تعهدات نیز به صورت گروه‌ساخت انجام می‌شود به این صورت که زمین به گروه‌های ۲ تا ۴ نفره تحویل داده می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: با توجه به اینکه قوه محرکه پروژه‌هایی که در حال اجرا هستند، تزریق مالی توسط بانک‌هاست در خصوص تامین تسهیلات از سوی بانک‌ها تعلل‌هایی مشاهده شده که به استاندار خوزستان گزارش شده است.

وی با اشاره به تحولات قیمتی بازار و مشکلاتی که از این طریق برای متقاضیان ایجاد شده است نیز گفت: تامین سهم‌ آورده متقاضیان با توجه به تحولات قیمتی بازار و تورم بازار است که این موضوع مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است و حل آن مستلزم تصمیم‌گیری‌های کلان در سطح کشور است.