شناسهٔ خبر: 167485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای مسکن استان مطرح شد؛

تخصیص ۴ هزار میلیارد ریال برای خدمات پروژه‌های آماده افتتاح مسکن استان تهران

غفوری چهار هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی مسکن، سهم نفت و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مبحث خدمات آب، برق و گاز پروژه‌های آماده افتتاح مسکن ملی تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ عبدالرضا غفوری معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه برگزاری صد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان که با حضور نمایندگان و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد، گفت: با پی گیری‌های متعدد و اثرگذار مسئولین وزارت راه و شهرسازی و استاندار تهران ۴۰۰۰ میلیارد ریال از سه منبع مهم نفت، منابع استانی و صندوق ملی توسعه مسکن به مبحث خدمات رسانی به پروژه‌های مسکن ملی قابل افتتاح استان تهران اختصاص یافت.

وی در ادامه افزود: همچنین با توجه به پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران هر سه ماه یکبار در سال ۱۴۰۳ شاهد یک افتتاح بزرگ و متمرکز خواهیم بود که با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته پروژه افتتاحی اول پروژه سیاحی (در شهر جدید پرند) با حضور مقامات کشوری و استانی در خرداد ماه سال جاری خواهد بود.

غفوری گفت: با یک برنامه زمان بندی فشرده و بر اساس واقعیت عینی پروژه‌ها، برای جبران عقب ماندگی تعدادی از پروژه‌های مسکن ملی رصدهای هفتگی و میدانی را انجام می‌دهیم.

وی ضمن تاکید به بانک‌های عامل برای پرداخت سریع‌تر تسهیلات تعهد داده شده در خصوص مسکن ملی گفت: (جلسه بعدی و جلسه صد و هشتم شورای مسکن) هر بار یک بانک عامل گزارش کاری در حضور استاندار ارائه خواهد کرد.

غفوری در این جلسه همچنین از دستور شورای مسکن استان به اداره کل راه و شهرسازی استان برای تعیین تکلیف طرح مقاوم سازی فونداسیون و خاک پروژه ۳۳۶ واحدی مسکن ملی قرچک خبر داد و گفت: به کمک دادستانی و فرمانداری شهرستان پیمانکار قبلی ماده ۴۶ خواهد شد و ظرف ده روز آینده پیمانکار جدید انتخاب ضرر و زیان‌های وارده نیز از پیمانکار قبلی اخذ خواهد شد و متقاضیان پروژه در این خصوص نگران نباشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین از شروع محوطه سازی در تعدادی از پروژه‌های مسکن استان و نهایی شدن تمام طرح‌های محوطه سازی خبر داد.