شناسهٔ خبر: 16753 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار صدر اعظم سابق آلمان با وزير راه و شهرسازی

تاكيد آخوندی بر حضور شركت‌ها و موسسات مالی آلمان در ايران/ گرهارد شرودر: آلمان آمادگی دارد با ایران در حوزه‌های حمل‌و‌نقل و شهرسازی همكاری كند

عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي در ديدار با گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان و رئیس افتخاری انجمن خاور نزدیک و میانه آلمان (NUMOV) با اشاره به استقرار بانک‌های آلمانی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی، گفت: درصدد هستیم تعداد هواپیماهایمان را از ۱۵۰ فروند فعلی به ۵۰۰ فروند افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان و رئیس افتخاری انجمن خاور نزدیک و میانه آلمان (NUMOV) و هیئت همراه در سفر خود به ایران با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کرد.

آخوندی در این دیدار بر اهمیت ترانزیت کالا از کریدور ایران، همکاری شرکت‌های حمل‌ونقلی آلمان با شرکت‌های ایرانی، استقرار بانک‌های آلمانی در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی ایران و منطقه تاکید کرد و گفت: در آستانه رفع تحریم‌ها منتظر بازگشت شرکت‌های آلمانی که در گذشته با ایران همکاری خوبی داشتند هستیم. در حوزه هوانوردی علاوه بر ساخت فرودگاه‌های جدید در تهران و هفت استان قصد داریم تعداد هواپیماهایمان را از ۱۵۰ فروند فعلی به ۵۰۰ فروند افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی ایران نوسازی ناوگان جاده‌ای و سرمایه‌گذاری در بنادر دریای عمان به خصوص چابهار را از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: راهکار بازگشت آرامش و از بین رفتن تشنج‌ها در منطقه با محوریت ایران، توسعه روابط اقتصادی کشورهای همسایه با یکدیگر است.

وی درباره اختلافات سیاسی اخیر ایران و عربستان گفت: ما معتقدیم اگرچه شروع این موضوع تحریک‌آمیز بود ولی موضع جمهوری اسلامی ایران آرام شدن فضا و کاهش تشنج است. راهکار دسترسی به این آرامش گسترده شدن پروژه‌های عمرانی و اشتغال جوان بیکار منطقه خاورمیانه است.

گرهارد شرودر نیز در دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران با ابراز خرسندی از سفر به ایران خواستار بازگشت روابط دو کشور به سطح مناسبات پیش از تحریم‌ها شد.

صدراعظم سابق آلمان و رئیس افتخاری انجمن خاور نزدیک و میانه آلمان به اهمیت قرارداد زیمنس و برقی كردن خطوط ریلی ایران تاکید کرد و افزود: شرکت‌های آلمانی آمادگی زیادی برای سرمایه گذاری در ایران و همکاری دو جانبه با شرکت‌های ایرانی دارند.

وی با اشاره به توانایی شرکت‌های آلمانی در تولید زیرساخت‌های حمل و نقل از پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در زمینه نوسازی ناوگان هوایی و همکاری در سایر بخش‌های حمل و نقل استقبال کرد.

گرهارد شرودر با اشاره به نقش سازنده ایران در حوزه بین‌المللی نیز گفت: همانطور که کشور ایران در توافق برجام نقش بسزایی داشت در آرامش منطقه نیز نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

در این نشست محسن پورسیدآقایی مدیرعامل راه‌آهن، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و تامین مالی، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز حضور داشتند./

جزئيات كامل اين ديدار منتشر خواهد شد ....

نظر شما