شناسهٔ خبر: 167706 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دیدار مقامات کشورها با رهبر انقلاب و ابراز همدردی با ملت و دولت ایران

بذرپاش رهبری حدود ۹۰ تن از مقامات کشورهای خارجی ضمن سفر به ایران برای شرکت در مراسم یادبود شهدای خدمت، با رهبر انقلاب دیدار و مرتب تاسف و تسلیت خود را ابراز کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جمعی از مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه و همراهان وی، در سفر به تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و این ضایعه را به ایشان تسلیت گفتند و مراتب همدردی کشور خود را به رهبری و ملت ایران اعلام کردند.

در برخی از این دیدارها مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.

دیدار مقامات کشورها با رهبر انقلاب و ابراز همدردی با ملت و دولت ایران

«تمیم بن حَمَد آل ثانی» امیر قطر و هیأت همراه، در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با اظهار تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس جمهور و همراهان ایشان، گفت: روابط ایران و قطر همواره مستحکم بوده و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر حماس نیز ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به نمایندگی از دولت و ملت فلسطین، ضایعه درگذشت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و همراهان ایشان را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت و تعزیت گفت.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار، سفر چندی پیش آقای رئیسی به پاکستان را بسیار مفید و زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط و نقشه راه آینده دانست و اظهار امیدواری کرد که روابط در زمینه‌های مختلف ارتقاء یابد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان از دیگر مقاماتی بود که امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی مراتب تاثر و همدردی خود را اعلام کرد.

«شیاع السودانی» نخست وزیر عراق هم در دیدار رهبر معظم انقلاب، پیام تسلیت ملت این کشور را به مردم و رهبری ابلاغ کرد.

«نبیه بری» رئیس مجلس لبنان نیز ضمن دیدار با رهبر انقلاب مراتب همدردی و تسلیت خود را ابراز کردند.

دیدار مقامات کشورها با رهبر انقلاب و ابراز همدردی با ملت و دولت ایران

حدود ۵۰ هیأت عالیرتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در تهران شرکت می‌کنند.

در میان شرکت کنندگان خارجی، بیش از ۱۰ هیات در سطح سران، حدود ۲۰ هیات در سطح وزیر و مابقی در سطوح مختلف نظیر روسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.