شناسهٔ خبر: 16773 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد:

راه‌اندازی نخستین قطار برقی شهرهای جدید در هشتگرد تا پایان سال ۹۵

محمدرضا توکلی مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از راه‌اندازی نخستین قطار برقی شهرهای جدید کشور در هشتگرد در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال آینده خبر داد.

محمدرضا توکلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص راه‌اندازی قطار برقی شهر جدید هشتگرد تا پایان سال ۹۵ اعلام کرد: این خط ریلی به طول ۲۵ کیلومتر از متروی گلشهر کرج آغاز شده و تا شهر جدید هشتگرد ادامه دارد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در طول این مسیر احداث یک ایستگاه در محدوده شهرهای کوهسار و گلسار و همچنین یک ایستگاه در محدوده کمال‌شهر درحال بررسی و مطالعه قرار دارد که دسترسی مسافران به شهرهای نام‌برده را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از این مسیر ریل‌گذاری شده است گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطار برقی هزینه شده و نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن نیاز است. درحال حاضر میزان زیادی از مسیر تملک و بازگشایی شده است ولی انتقال این خط ریلی از روی سطح زمین به زیر زمین در اول کرج و همچنین کمبود اعتبارات دلایل بسیار مهمی برای کندی در روند پیشبرد پروژه به شمار می‌روند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون بحث زیرسازی و ریل‌گذاری تاحد زیادی انجام شده و بیشتر بحث تأمین تجهیزات آن باقی مانده است که امیدواریم با تأمین به موقع اعتبارات این مراحل نیز به سرعت انجام شده و افتتاح این قطار را تا پایان سال آینده ممکن سازد.

توکلی همچنین اضافه کرد: این پروژه از سال ۹۰ به وسیله شرکت عمران شهرهای جدید به پیمانکاری«سپاسد» آغاز شده و با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی و همچنین همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به جدیت در حال پیگیری است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه جاده کرج - تهران مسیر ارتباطی ۱۴ استان کشور به شمار می‌رود گفت: کاهش چشمگیر ترافیک، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران، افزایش قیمت زمین و املاک در این شهر جدید و جلوگیری از مهاجرت به کلانشهر تهران نمونه‌هایی از اثرات مثبت راه‌اندازی این پروژه در کشور به شمار می‌رود./

نظر شما