شناسهٔ خبر: 167823 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

هزار روز خدمت دولت سیزدهم؛

اجرای حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها

ساختمان وزارت راه دفتر آمار، اطلاعات و پایش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی، عملکرد دولت سیزدهم را در مدت زمان ۱۰۰۰ روزه اعلام کرد که بر اساس آن حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی وارد فرایند ساخت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دفتر آمار، اطلاعات و پایش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارتخانه در گزارشی عملکرد ۱۰۰۰ روزه دولت سیزدهم  از ابتدای دولت تا پایان فروردین ۱۴۰۳ را در بخش مسکن تشریح کرد.

واگذاری بیش از ۷۰ هزار واحد زمین در قالب قانون جوانی جمعیت به متقاضیان

بر اساس گزارش ارایه شده توسط این معاونت، مجموع واحدهای مسکونی شروع شده و در دست ساخت و تکمیل شده به تعداد ۲ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۷۲ واحد رسیده است. این گزارش حاکی است از این میزان کل در دست ساخت، ۲۶۸ هزار و ۹۲۹ واحد در بافت‌های فرسوده، یک میلیون و ۳۸ هزار و ۹۷۸ واحد ظرفیت واحد مسکونی زمین‌های دولتی واگذار شده به صورت انفرادی، گروهی و یا در دست ساخت برای متقاضیان واجد شرایط به صورت انبوه‌سازی، ۷۰ هزار و ۲۵۰ واحد واگذاری زمین در قالب قانون جوانی جمعیت و ۷۹ هزار و ۱۰۴ واحد واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در روستاها به صورت اجاره ۹۹ ساله انجام شده است.

تکمیل و تحویل بیش از ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم

همچنین، ۲۰۰ هزار و ۵۶۵ واحد ظرفیت واحد مسکونی قراردادهای منعقده برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به اشخاص دارای زمین به شکل خودمالکی، ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح، ۵۱۵ هزار و ۸۹۰ واحد تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت جهت نوسازی مسکن روستایی و ۱۳۰ هزار و ۲۱۰ واحد نیز تکمیل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر است.

گفتنی است، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن که امروز به ریاست محمد مخبر و سایر اعضای این شورا برگزار شد اعلام کرد که رقم واحدهای نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسیده است.