شناسهٔ خبر: 16783 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده‌های آذربایجان‌غربی شناسنامه‌دار می‌شود

جاده شناسنامه جاده‌های آذربایجان‌غربی باهدف ممیزی ابنیه فنی، تجهیزات و تاسیسات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی محورها تهیه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، داریوش نصر  گفت: گروه های کارشناسی با بازدید مستمر از جاده های استان و ارزیابی ابنیه فنی، تجهیزات و تاسیسات جاده ای، شناسنامه جاده های استان را تهیه می کنند.

 نصر با بیان اینکه حفظ و نگهداری از جاده‌ها یکی از رویکردهای مهم اداره‌کل راه و شهرسازی استان محسوب می شود، افزود:با توجه به کمبود اعتبارات بخش راهداری و حفظ و صیانت از  ۱۸ هزار کیلومتر راه همسنگ استان مطمئنا تهیه شناسنامه جاده‌های استان می‌تواند در ارتقای ایمنی سفرها و ساماندهی مبلمان جاده‌ای تاثیرگذار باشد.

وی از راه‌اندازی سیستم روشنایی پل میانگذر دریاچه ارومیه در روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به توافقات انجام شده با شرکت سهامی توزیع برق استان، مقدمات راه اندازی سیستم روشنایی پل میانگذر دریاچه ارومیه فراهم شده‌است.

نصر با تاکید براینکه پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی استان؛ محرکی موثر در اجرای پروژه‌های راهسازی به شمار می‌رود، تصریح کرد: سال آینده جاده‌های استان را به کارگاه راهسازی تبدیل می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یادآور شد:بنا به اظهار‌نظر کارشناسان حوزه حمل و نقل مبنی بر اینکه اجرای عملیات خط‌کشی در عرصه ایمنی جاده‌ای یک رکن اساسی است، امسال ۸۰ میلیارد ریال برای تجدید خط کشی جاده‌های استان هزینه شده‌است./

نظر شما