شناسهٔ خبر: 167834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم عملیات ایمن سازی جاده برهان توسط اداره کل راهداری آذربایجان غربی

08b59638-c973-440d-b939-9a36738223a9.jpg مدیر کل راهداری وحمل و نقل و جاده ای آذربایجان غربی از تداوم ایمن سازی جاده برهان توسط این اداره کل به منظور کاهش سوانح جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز محور برهان در دستور کار اداره کل قرار دارد، افزود: تاکنون درمجموع ۲۴.۸ کیلومتر روکش آسفالت در این محور انجام شده که ۴.۸کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه استحفاظی بوکان است و برای آسفالت ۴ کیلومتر دیگر نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این پروژه در ۲۰ کیلومتر از ۳۲ کیلومتر حوزه استحفاظی مهاباد شانه سازی انجام شده و این عملیات به صورت مداوم ادامه دارد.

دست نشان با اشاره به اینکه در سه راهی برهان طی یک سال گذشته ۳۲ متر نیوجرسی مفصلی و تابلو و علایم نصب شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیچ قره بلاغ یک نقطه حادثه خیز محسوب می‌شود در ورودی و خروجی این پیچ چراغ چشمک زن و چشم گربه ای و علایم هشدار دهنده نصب شده است.

وی با بیان اینکه در پیچ تند حادثه خیز درمان یک دستگاه پیکور جهت تعریض محور مستقر شده است، یادآور شد: به منظور افزایش ضریب ایمنی در سال گذشته کناره دهنه پل‌ها دپوی خاک ریخته شده تا مانع برخورد وسیل نقلیه به ابنیه فنی و بروز خسارت به وسایل نقلیه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب ۴ چراغ چشمک زن، ایجاد یک سرعتکاه در مسیر فرعی قمتره و نصب ۴ تابلو محدودیت سرعت بالای۷۰ در کل مسیر برهان از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر توسط اداره کل راهداری وحمل ونقل استان در راستای ایمنی ترددهای جاده ای است.

دست نشان اظهار کرد: اجرای عملیات ریسه خاکی درنقطه حادثه خیز پیچ برهان، نصب ۴ تابلو محدودیت سرعت در کل مسیر، شانه سازی، اجرای چراغ چشم گربه ای در تقاطع قمتره و پیچ برهان، نصب گاردریل در پیچ قره بلاغ از جمله برنامه‌ها این اداره کل است که در روزهای آتی اجرا خواهد شد.