شناسهٔ خبر: 167853 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد؛

اجرای بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه راهسازی در استان اصفهان در دولت سیزدهم

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در این استان با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه راهسازی در دولت سیزدهم اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در حوزه راهسازی در دولت سیزدهم اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن اقدام به تشکیل کارگروه‌های ویژه با تلاش و برنامه‌ریزی به عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های اولویت‌دار سرعت بخشید.  

وی توسعه راهها و توجه به حوزه راهسازی را یکی از اولویت های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با تلاش های به عمل آمده در سال های اخیر به لطف خدا اقدامات موثری در راستای احداث و ارتقای راه‌های استان اصفهان انجام شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از اهمیت تردد بالایی برخوردار است، افزود: این استان، با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، رتبه نخست حمل بار و مقام سوم حمل مسافر را در کشور داراست.  

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می گذرد، از این رو ساخت و ارتقاء راه‌های استان بسیار حائز اهمیت است.  

قاری قرآن عنوان کرد: با هدف ارتقا سطح کیفی و حذف نقاط حادثه‌خیز، از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه راهسازی در سطح استان اصفهان اجرا و برای احداث ۲۰۰ کیلومتر راه نیز مطالعات آن به عمل آمد.  

وی با اشاره به اینکه هم اینک ۱۷ پروژه در حوزه مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در دست احداث است اظهار کرد: پروژه ها در قالب احداث و بهسازی، تقاطع غیرهمسطح و تونل در دست اجرا قرار دارند.