شناسهٔ خبر: 167861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۲ماهه گذشته انجام شد؛

خط کشی ۱۰۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار

خط کشی راهها رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار گفت: ۱۰۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار در ۲ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ضیاء فکری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار در بادید از راه‌های اصلی این شهرستان گفت: در مدت یاد شده با استفاده از ۱۲۰ تن آسفالت سرد و آسفالت تراش و همچنین ۳۰ تن آسفالت سرد محورهای اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان لکه گیری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت راهداران ۲۰کیلومتر از پروژه بهسازی و لکه گیری و رگلاژ آسفالت عزیز کندی –آج اشمه را اجرا کرده اند تصریح کرد: از این میزان ۱۲کیلومتر لکه گیری و رگلاژ به اتمام رسیده و همچنین احداث و بهسازی و یک لایه زیرسازی به طول ۵/۵کیلومتر در حال انجام است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار در دو ماهه گذشته از دیگر پروژه‌های راه روستایی به پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محور نرقشلاقی – زیوه به طول ۱۱ کیلومتر و بهسازی و رگلاژ محوربابک - بیله–سوار و پروژه زیرسازی و احداث راه روستایی حاج تاپدوق به طول ۳.۴ کیلومتر اشاره کرد و افزود: پروژه احداث پل انجیرلو نیز بتن ریزی شمع‌ها و فونداسیون و کوله‌ها تا زیر تیرهای فلزی به اتمام رسیده و فونداسیون دستک‌ها در حال اجرا بوده و تیرهای عرشه پل کارگاه آماده مونثاژ است.

فکری حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و ادامه داد: با حضور گشت راهداری در حریم تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۲۰مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۱مورد ساخت و ساز غیر مجاز نیز تخریب و قلع و قمع شده است.

وی در ۲ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژ بیش از ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی و روستائی، راه شوسه و مرزی در شهرستان بیله سوار خبر داد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده راهداران ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی رادر این شهرستان قنوزنی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بیله سوار در این مدت رنگ‌آمیزی ۳۲۰ متراز سرعت کاه‌ها، برچیدن ۱۱۰ عدد از علائم فرسوده و فاقد کارایی، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز از قبیل نصب تابلو هشدار دهنده و نصب چراغ چشمک زن، تنقیه و لایروبی پل‌ها و ایجاد دپوی خاکی۱۶۸ دهنه و علف زنی کناره تابلوها را از دیگر اقدامات مهم راهداران برشمرد.

فکری نصب ۳۲۰ عدد علائم اعم از اخطاری و انتظامی را در محورهای مواصلاتی این شهرستان در۲ ماهه گذشته جهت آگاهی دهی به رانندگان یادآور شد و اظهار کرد: همچنین ۲۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی در راه‌های این شهرستان نصب شده است.