شناسهٔ خبر: 167868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری آذربایجان شرقی پای کار خدمت به شهدای خدمت

شهادت خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای همواره در کنار مردم و دولتمردان بوده و در شادی ها و غم هاای مردم همواره پای ثابت هستند و بر خود وظیفه می دانند در هر شرایطی خدمتگزار مردم باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی؛ حادثه سقوط بالگرد شهدا در ارتفاعات کوهستانی جنگل های ارسباران رخ داد که مسیری صعب العبور بوده و بارش باران و مه آلود بودن هوای منطقه حضور تیم های امدادی در محل سانحه را مشکل می کرد.

به دنبال انعکاس این خبر، گشت های ویژه راهداری استان؛ شهرستان ورزقان و شهرستان های اطراف عازم محل حادثه شده و جستجوی حادثه دیدگان را آغاز کردند.

با توجه به نبود جاده دسترسی در عمق محل حادثه در جنگل، ادامه جستجو به صورت زمینی انجام شده و با حضور و همراهی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، راهداران پایش منطقه را با پای پیاده ادامه دادند.

حوالی ساعت دو شب راهداران استان تیم کارشناسان و خلبانان کوادکوپتر زنده یاب را برای جستجو به ارتفاعات نزدیک محل حادثه بردند که به دلیل شرایط نامساعد جوی، در پرواز سوم، کوادکوپتر از کنترل خارج شده و دچار آسیب شد.

با گذشت چند ساعت، تیم های بیشتری از گشت های راهداری به محل نزدیک سانحه هوایی رسیده و خدمات راهداری به تیم های امداد و نجات تداوم یافت.

پس از قطعی شدن سقوط بالگرد و اعلام خبر شهادت رئیس جمهوری و هفت تن از سرنشینان بالگرد، از جمله وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار، تیم های ویژه راهداری در تداوم خدمت رسانی خود، به انتقال پیکرهای پاک شهدا به تبریز کمک کردند.

گفتنی است با اعلام خبر شهادت رئیس جمهوری و هیئت همراه، پرچم کشورمان در پایانه های مرزی به حالت نیمه برافراشته درآمده و جامعه راهداران استان عزادار شدند.

در کنار وظیفه ذاتی راهداران برای خدمت و همکاری در جریان برگزاری مراسم بدرقه شهدا، در مراسم بدرقه پیکر شهدا در تبریز، تشییع پیکر شهید آیت الله سید محمدعلی آل هاشم در تبریز و تشییع پیکر شهید مالک رحمتی در مراغه هم حضوری فعال داشتند.

خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای همواره در کنار مردم و دولتمردان بوده و در شادی ها و غم هاای مردم همواره پای ثابت هستند و بر خود وظیفه می دانند در هر شرایطی خدمتگزار مردم باشند.