شناسهٔ خبر: 167870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۲ محقق شد؛

لکه گیری و روکش آسفالت ۹۰۳ کیلومتر راه اصلی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان

شهرام مبارکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از لکه گیری و روکش آسفالت ۹۰۳ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از لکه گیری و روکش آسفالت ۹۰۳ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در جنوب این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با توجه به این که زیر ساخت‌های جاده‌ای و شبکه راه‌ها سرمایه‌های ملی محسوب شده و نقش اساسی در مبادلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند، روکش آسفالت محورهای مواصلاتی جنوب این استان به ویژه در مناطق کمتر برخوردار این خطه در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته لکه گیری و روکش آسفالت ۴۳۶ کیلومتر راه اصلی، ۳۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۱۷ راه روستایی توسط راهداران این اداره کل انجام شد.

مبارکی بیان کرد: این استان به دلیل هم‌جواری با کشورهای آسیای میانه و دسترسی به آب‌های آزاد جهانی، از مزیت ویژه‌ای در حوزه تجارت و ترانزیت برخوردار است و این امر ضرورت داشتن آسفالت مناسب راه‌ها را دو چندان می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: هدف نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب، مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن بموقع به مقصد با تامین ایمنی است.

لکه گیری و روکش آسفالت ۹۰۳ کیلومتر راه اصلی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان