شناسهٔ خبر: 167885 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بر اساس گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن؛

فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عبور کرد

ببینید | برگزاری جلسه شورای عالی مسکن بر اساس گزارش ارایه شده توسط وزیر راه و شهرسازی در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن فرآیند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت سال جاری از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عبور کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین آمار که امروز ۵ خردادماه در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن توسط مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ارائه شد، حاکی است که در این بخش بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش، جزئیات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب های مختلف بدین شرح است: واگذاری زمین در بخش اجاره ۹۹ ساله، واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت، مشمولین قوانین حمایتی معادل ۴۰۷ هزار و ۵۳۶ قطعه است. همچینن در بخش اراضی اجاره ۹۹ ساله در روستاها به میزان ۷۹ هزار و ۱۰۴ قطعه واگذار شده است.

در بخش واحدهای حمایتی تعریف شده موثر به صورت انبوه سازی در اراضی با اجاره ۹۹ ساله معادل ۶۸۰ هزار و ۳۳۸ واحد، انبوه سازی در شهرهای جدید فاز۳ معادل ۴۰ هزار واحد، واحدهای ملکی و سازمانی نهضت ملی مسکن نیروهای مسلح به تعداد ۲۵۴ هزار و ۱۴۶ واحد در حال ساخت است.

همچنین بر اساس این گزارش، میزان نوسازی بافت‌های فرسوده شهری هم اکنون به رقم ۲۷۷ هزار و ۶۰۵ واحد رسیده است. قرارداد خودمالکان شهری معادل ۲۰۳ هزار و ۲۷۶ واحد، مسکن روستایی به تعداد ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد و واحدهای مسکونی مهر تکمیل شده نیز به رقم ۱۳۱ هزار و ۲۹۱ واحد رسیده است.