شناسهٔ خبر: 167946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان خبر داد؛

ثبت نزدیک به ۵۶۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری ۵۵۹ هزار و ۸۶۵ تردد بین استانی در حوزه استحفاظی اداره کل راهداری جنوب استان ثبت شد.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری قریب به ۵۵۹ هزار تردد بین استانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد افزایش یافته است و بیشترین تردد بین استانی در روز سیزدهم اردیبهشت است. 

وی افزود: محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، سه راهی نیکشهر به منطقه آزاد چابهار و بالعکس و چابهار به راسک به ترتیب پرترددترین محورهای جنوب استان در این مدت بوده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان با اشاره به اینکه بیشترین مقصد خودروهای جنوب سیستان و بلوچستان به استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بود، ادامه داد: ۲۸ درصد خودروهای ورودی به جنوب استان به طور میانگین کمتر از یک روز در جنوب استان ماندگاری داشته اند. 

مبارکی با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی تماس‌ها با سامانه ۱۴۱ نسبت به مدت مشابه پارسال اضافه کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.