شناسهٔ خبر: 167948 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

‍ در ششمین جلسه شورای مسکن استان اعلام شد؛

۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی دارای پروانه ساختمانی و ۲ هزار و ۵۲۹ واحد در مرحله اتمام نازک کاری

ششمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ششمین جلسه شورای مسکن استان گفت: ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی دارای پروانه ساختمانی و دوهزار و ۵۲۹ واحد درمرحله اتمام نازک کاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی صبح امروز هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور به ریاست مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی و کلیه اعضا از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با استان‌های سراسر کشور برگزار و در ادامه ششمین جلسه شورای مسکن خراسان جنوبی نیز با حضور اعضا برگزار شد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۴ هزار و ۴۷۷ نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۷۷۰ نفر تأیید نهایی شده‌اند.

میرمحمد مودی با بیان اینکه تعداد متقاضیان دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان ۲۲ هزار و ۲۳۹ نفر هستند، افزود: تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته و تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و تعداد ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

وی ادامه‌داد: تعداد ۲۰ هزار و ۷۰۸ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۳ هزار و ۴۸۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، هشت هزار و ۸۶۳ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف، پنج‌هزار و ۳۶۱ واحد به مرحله اتمام سفت‌کاری، دوهزار و ۵۲۹ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و هزار و ۵۷۹ واحد به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده است.

دبیر شورای مسکن استان در بخش پرداخت تسهیلات هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۲۱ هزار و ۴۴۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی‌شده‌اند که از این تعداد ۵ هزار و ۳۵۵ نفر در انتظار تعیین شعبه و ۹ هزار و ۹۲۵ نفر دارای انعقاد قرارداد با بانک هستند.

وی افزود: در بخش پرداخت تسهیلات خود مالک شهری هم تاکنون ۲ هزار و ۴۵۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۹ نفر تعیین شعبه شده‌اند و هزار و ۳۹۵ نفر هم دارای انعقاد قرارداد هستند.

گفتنی است از مهم‌ترین مصوبات هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور لزوم تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن کشور بود.