شناسهٔ خبر: 167997 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

مراحل فنی تعیین حریم گسل‌های شهر خوی به اتمام رسید

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اتمام مراحل فنی تعیین گسل‌های شهر خوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تیم تخصصی بخش زلزله و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به سرپرستی علی بیت‌اللهی رئیس این بخش، در ادامه روند پروژه بزرگ تعیین حریم گسل‌های ۳۳ شهر کشور، ضمن عزیمت به شهر خوی، نسبت به انجام مطالعات در فازهای مختلف در زمینه تعیین حرایم گسل‌ها در سطح  شهر خوی در استان آذربایجان غربی و حاشیه آن اقدام کرد. پس از انجام مراحل مختلف مطالعاتی، بازدیدهای گسترده تخصصی و انجام آزمایش‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف این شهر و شعاع ۵ کیلومتری آن، مراحل فنی این طرح بزرگ را به اتمام رسانید.

در انجام این طرح بزرگ که با هدایت و محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در مقام مجری و زیر نظر شورایعالی شهرسازی و معماری در مقام کارفرما انجام شد، علاوه‌ بر تعیین محدوده حرایم گسل‌های اصلی شهر خوی با متد دقیق، تمامی ساختمان‌های با اهمیت، ابنیه فنی، تاسیسات شهری و غیرشهری، شبکه حمل‌ونقل، شریان‌های حیاتی و دیگر زیرساخت‌های پیرامون حرایم گسلی موردنظر، جهت تعیین راهکارهای کاهش ریسک و انجام فرایند مقاوم‌سازی مناسب، شناسایی، تحلیل ریسک و اولویت‌بندی شده است.

گفتنی است نتایج ارزشمند این طرح، در اسرع وقت برای انجام مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد تا پس از طی مراحل قانونی به کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط جهت بهره‌برداری و اعمال در طرح‌های شهری آتی ابلاغ شود.