شناسهٔ خبر: 168102 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با جدیت تمام پیش می‌رود

نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی با جدیت تمام پیش می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک نجفیان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت مردمی سیزدهم است که بارها نیز مورد تاکید رئیس جمهور شهید قرار گرفته و ما نیز وظیفه داریم جهت تحقق اهداف و آرمان‌های شهدای راه خدمت، با تمام توان و مجدانه تلاش کنیم.  

وی در ادامه عنوان کرد: پیشرفت اجرایی طرح نهضت ملی مسکن مطابق با برنامه اجرایی و طبق روال قبل با جدیت تمام پیش می‌رود و از هیچ تلاشی جهت ساخت مسکن ویژه اقشار کم برخوردار فروگذار نخواهیم کرد. 

نجفیان با تاکید بر اهمیت ویژه طرح نهضت ملی مسکن افزود: مطابق برنامه و عملکرد تفکیکی استان در این طرح؛ برنامه مصوب مسکن حمایتی شهری جهت تامین مسکن گروه‌های کم درآمد ۸۹ هزار و ۷۶۲ واحد است که از این تعداد تاکنون به میزان ۴۰ هزار و ۴۶۱ واحد مسکونی پروژه تعریف شده است. 

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: در حوزه خودمالک شهری برای ۳۹ هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی برنامه مصوب شده است که تاکنون ۴۲ هزار و ۶۸۶ واحد مسکونی جهت اعطای تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است. 

نجفیان با اشاره به لزوم مقاوم‌سازی مساکن روستایی عنوان کرد: از ۴۸ هزار واحد مصوب  در حوزه خودمالک روستایی نیز تاکنون ۲۴ هزار و ۷۸۷ واحد جهت اعطای تسهیلات مقام‌سازی به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.  

وی در ادامه به طرح‌های بازآفرینی شهری در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت وزارت راه و شهرسازی بازآفرینی شهری است که رابطه مستقیمی با توسعه بافت شهری دارد و استان آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز جزء پیشتازان کشور در این حوزه است. 

نجفیان افزود: در حوزه بازآفرینی شهری از تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۱ برنامه مصوب تعداد ۱۷ هزار و ۶۰۱ واحد مسکونی در دست نوسازی و دارای پروانه ساختمانی وجود دارد و طرح‌های این حوزه نیز با تمام توان در استان پیگیری و پیش می‌رود. 

وی در انتها ضمن تشکر از همراهی اعضای شورای مسکن استان علی الخصوص استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شرکت عمران شهر جدید سهند، بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمات رسان، سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری‌ها و… با اداره کل راه و شهرسازی در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در استان، خاطر نشان کرد: تولید مسکن یک امر فرابخشی و بین بخشی بوده و نیازمند همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های عضو شورای مسکن استان در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان است و قصور یاعدم همکاری و همراهی هر یک از این دستگاه‌ها می‌تواند تولید مسکن در استان را با مشکلات عدیده‌ای رو به رو کند.