شناسهٔ خبر: 168106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دستاوردهای دولت سیزدهم در راهداری استان همدان؛

ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی  و بهره ‌برداری از چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خبرداد و گفت: ساخت ۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان همدان هدیه دولت سیزدهم به روستاهای این استان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن اشاره به برخورداری استان همدان از  ۳۶۰۰ کیلومتر راه روستایی گفت: ۹۸ درصد از این راه‌ها از آسفالت بهره‌مندند که از این بابت استان دوم در کشور هستیم.

آهکی با بیان اینکه در این مدت ۷۰ کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی استان همدان  به منظور افزایش ایمنی تعریض شده است، تصریح کرد: همچنین تعریض و تعمیر ۲۳۷ دهانه پل و آبرو از دیگر اقدامات راهداری استان در دولت سیزدهم بوده است.

وی با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز استان همدان در طول دولت سیزدهم، یادآور شد: در طول دولت سیزدهم ۱۱۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان همدان مرتفع شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از احد اث و بهره ‌برداری از سه زیرگذر در جاده‌های این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: اجرای هزار کیلومتر روکش آسفالت، اجرای هشت هزار کیلومتر خط کشی جاده‌ها، نصب ۵۶ کیلومتر شبکه روشنایی در جاده‌های استان همدان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه راهداری استان همدان بوده است.

وی همچنین از احداث و بهره ‌برداری چهار مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان همدان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم سه راهدارخانه در استان همدان کلنگ‌زنی شده است که راهدارخانه دولایی تویسرکان دارای ۸۰ درصد و راهدارخانه شیرین سو ۴۰ درصد پیشرفت دارد و راهدارخانه گردنه اسدآباد نیز امسال کلنگ زنی شده است.