شناسهٔ خبر: 168130 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ایمنی در محور ساوه - بوئین زهرا با تلاش راهداران شهرستان زرندیه استان مرکزی

صادقی اراک رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه در استان مرکزی از ادامه عملیات ایمن سازی جاده ساوه - بوئین زهرا با اجرای شیب شیروانی در حاشیه این محور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حمیدرضا صادقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه با اشاره به تلاش راهداران شهرستان زرندیه برای افزایش سطح ایمنی راه‌ها گفت: با توجه به کثرت واژگونی خودروهای عبوری در محور بوئین‌زهرا، ادامه عملیات اجرای شیب شیروانی در این محور از سر گرفته شده است. 

وی افزود: ۳۰ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه استحفاظی شهرستان زرندیه واقع شده که در نظر داریم در طول این مسیر با اجرای شیب شیروانی، ضریب بخشندگی راه را ارتقاء دهیم. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه اظهار کرد: برای ایمن‌سازی حاشیه بزرگراه ساوه - بوئین‌زهرا، نیاز است تا در هر دو طرف لاین رفت و برگشت این محور شیب شیروانی اجرا شود که در مجموع نیاز به ۱۲۰ کیلومتر عملیات عمرانی دارد. 

وی یادآور شد: طی سالهای اخیر، در مقاطعی از این محور که دارای پرتگاه بود شانه‌سازی و شیب شیروانی اجرا شده و قرار است تا با تلاشی مضاعف این طرح در طول مسیر رفت و برگشت بزرگراه ساوه - بوئین‌زهرا عملیاتی شود. 

صادقی خاطرنشان کرد: علاوه بر ماشین آلات در اختیار شهرستان، تعدادی ماشین آلات راهداری جهت حمایت و پشتیبانی از اجرای این طرح، از راهدارخانه مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بکار گرفته خواهد شد تا گامی ارزشمند در کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای برداشته شود.