شناسهٔ خبر: 168240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان خدمات فنی مهندسی رایگان دریافت می‌کنند

بیات منش خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به ارائه خدمات فنی مهندسی رایگان به متقاضیان طرح نضت ملی مسکن گفت: پس از اختصاص زمین به متقاضیان، خدماتی همچون نقشه ساختمان در اختیار آنها قرار می گیرد تا کار ساخت سریعتر انجام شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مسعود بیات منش، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان بیان کرد: حدود ۵۰ درصد هزینه تمام‌شده مسکن‌های نهضت ملی از تسهیلات بانکی تأمین خواهد شد و مابقی بر عهده متقاضی است.

 وی با بیان اینکه ۶.۵ درصد از جمعیت کشور متعلق به خوزستان است، افزود: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۰ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال (تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است، گفت: در طرح حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌دهد.

 طرح نهضت ملی مسکن از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم اجرا شد که از سهم ۲۸۰ هزار واحدی خوزستان، ۴۰ هزار واحد باید در شهرهای جدید جانمایی شود همچنین ۷۶ هزار واحد از سهمیه استان مربوط به مسکن روستایی است.