شناسهٔ خبر: 168323 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص زمین به ۲۰۱ خانواده برازجانی در پنجمین مرحله قرعه کشی جوانی جمعیت

آئین پنجمین قرعه کشی طرح جوانی جمعیت در شهر برازجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشستان گفت: در پنجمین مرحله قرعه کشی طرح جوانی جمعیت شهر برازجان به ۲۰۱ خانواده زمین تخصیص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر، زهرا هوائی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در این جلسه پس از تسلیت شهادت رئیس جمهور انقلابی آیت ا... رئیسی و هیات همراه اظهار کرد: پنجمین مرحله قرعه کشی تخصیص زمین طرح جوانی جمعیت شهر برازجان در شهرستان دشتستان به‌صورت آنلاین و پخش زنده با ریاست فرماندار، حضور معاون عمرانی فرمانداری، نماینده دادگستری و سایر اعضا در محل فرمانداری شهرستان دشتستان برگزار شد.

هوائی افزود: شهید آیت ا... رئیسی نیز موضوع حمایت از خانواده را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم قرار داده بود که این راه با همکاری مسئولان مرتبط ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری افزایش نسل و حمایت از جوانی جمعیت یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم است.

هوایی آمار ثبت نامی‌های این طرح در دشتستان را تا کنون تعداد ۲۳۳۶ نفر اعلام کرد و تصریح کرد: پس از تکمیل مدارک و احراز سکونت متقاضیان تائید نهایی خواهند شد.

وی بیان کرد: در قرعه کشی‌های گذشته به بیش از ۳۰۰ نفر در قالب سه فرزندی و چهار فرزندی زمین تخصیص داده شده است و از این تعداد بیش از ۲۰۰ نفر به قرارداد رسیده اند و بقیه نیز در حال تنظیم قرارداد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان تصریح کرد: هم اکنون نیز به ۲۰۱ خانواده در شهر برازجان زمین تخصیص داده می‌شود و تلاش خواهیم کرد این روند ادامه داشته باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های فرماندار در تحقق این موضوع، از زحمات سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه همکاران استان و شهرستان قدردانی نموده و گفت تامین زمین متقاضیان حاصل تلاش شبانه روزی مجموعه می‌باشد و این روند کماکان ادامه خواهد داشت.

احمد بنافی فرماندار شهرستان نیز در آغاز این آئین گفت: ضمن عرض تسلیت به مناسب شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی دکتر رئیسی و همراهان ایشان برای ادامه برنامه‌های آن دولت همچنان تمام تلاش خود را در بحث نهضت ملی مسکن و تامین مسکن اقشار فاقد مسکن (متقاضیان واجدالشرایط) و طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت خواهیم کرد.

بنافی افزود: یکی از اهداف مهم شهید جمهور واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت بود که امروز شاهد قرعه کشی ۲۰۱خانواده دیگر مشمول این طرح می‌باشیم و همچنان برای تامین زمین بقیه متقاضیان نیز تلاش خواهیم کرد.

وی به آمار تخصیص زمین مراحل قبل اشاره نموده و گفت: برای تامین زمین بقیه‌ی متقاضیان واجدالشرایط، موضوع ادامه اجرای واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت چند مورد شناسایی گردیده و در مراحل بررسی و کارشناسی در کمیته‌های تخصصی جهت الحاق می‌باشند.

 بنافی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پیشرفت هر کشور جمعیت جوان آن بوده که آینده را تضمین خواهند کرد.

فرماندار شهرستان دشتستان بیان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه تا کنون انجام گرفته برای ادامه نیز این اقدامات ادامه خواهد داشت.