شناسهٔ خبر: 168327 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه:

عملیات احداث باند دوم مبارکه بروجن در دست اجرا قرار دارد

صریریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه گفت: پروژه احداث باند دوم محور مبارکه بروجن که مسیر اتصال استان اصفهان به چهارمحال و بختیاری، خوزستان و فارس است در دست اجرا قرار دارد.

سجاد صریریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه در گفت و گو با خبر نگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان مبارکه دارای ۳۰۶ کیلومتر راه اصلی، ۱۳۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی و ۶۲۰ کیلومتر راه هم سنگ است و از جمله محورهای موجود در این شهرستان می‌توان به محور مبارکه بروجن، مبارکه اصفهان، بخشی از محور اصفهان شهرضا، زیباشهر - پیربکران، مبارکه - کرکوند، سیمان سپاهان - دیزیچه، دیزیچه - زرین شهر، محور روستایی بخش گرگن و محور روستایی بخش مرکزی شهرستان اشاره کرد.
 
وی در رابطه با وضعیت اجرایی پروژه احداث باند دوم محور مبارکه- بروجن افزود: این محور، مسیر اتصال استان اصفهان به چهار محال بختیاری، خوزستان و فارس است که در حوزه شهرستان بروجن، ۲ باند به طور کامل اجرا شده و حدود ۲۸ کیلومتر در حوزه شهرستان مبارکه نیازمند احداث باند دوم است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ با ردیف اعتبار ملی، این پروژه در سایت مناقصات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار گرفت و قرارداد اجرای پروژه منعقد شد.

وی بیان کرد: این قرارداد تکمیل باقیمانده عملیات راه‌سازی حدفاصل کیلومتر ۰ تا ۲۲ + ۵۰۰ (آسفالت حدود ۷ کیلومتر و تکمیل ابنیه فنی و خاکریزی از سال‌های قبل) که در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید را نیز شامل می‌شد.
 
صریریان ادامه داد: همچنین شروع عملیات راه‌سازی از سال ۱۴۰۰ حد فاصل کیلومتر ۱۲+۵۰۰ تا ۲۳+۵۰۰ شامل خاکبرداری به حجم ۵۰۰ هزار متر مکعب، خاکریزی به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب، اجرای ابنیه فنی به تعداد ۵۰ عدد آبرو با مبلغ اولیه ۳۰ میلیارد تومان بود که تا کنون با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
 
وی گفت: قراردادی از سال ۱۴۰۱ منعقد شد و شامل روسازی بتن غلطکی حد فاصل کیلومتر ۱۲+۵۰۰ تا ۲۳+۵۰۰ با مبلغ قرارداد ۷۰ میلیارد تومان بود که با اعتبار هزینه شده حدود ۶۶ میلیارد تومان تا کنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه عنوان کرد: آسفالت sma حدود ۸۰۰۰ متر مکعب به طول ۲۳ کیلومتر، بتن غلطکی حدود ۳۸ هزار متر مکعب، اساس تثبیتی حدود ۳۰ هزار متر مکعب و اساس معمولی حدود ۴۴ هزار مترمکعب نیز از دیگر مشخصات این پروژه است.
 
شهرستان مبارکه با جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفر از شمال به کوه‌های کلاه غازی و لاشتر، از شمال غربی به شهرستان فلاورجان، از شرق به شهرستان شهرضا، از غرب به شهرستان لنجان و از جنوب به استان چهار محال و بختیاری منتهی می‌شود.