به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان با اعلام این خبر گفت: قبلاً حمل محمولات سیمان در پایانه سیمان هگمتانه با روش سنتی نوبت دهی انجام میشد که با پیگیریهای مستمر از طریق سازمان راهداری و حملونقل جادهای سامانه نوبت دهی و اعلام بار مجازی و مکانیزه در کارخانه سیمان هگمتانه راهاندازی شد.
آهکی ادامه داد: سامانه جدید نوبت دهی کارخانه سیمان هگمتانه در راستای پرهیز از بومی گرایی و جلوگیری از ایجاد اختلاف بین رانندگان بومی و غیر بومی استان میگردد. این موضوع برای رانندگان امنیت روانی بسیار خوبی را به همراه میآورد. از طرفی با ایجاد سامانه نوبتدهی آنلاین رانندگان توزیع بار بین رانندگان به صورت عادلانه انجام خواهد شد که باعث جلب رضایت آنها و حمایت از حقوق کارکنان میشود.
وی تصریح کرد: در روش سنتی موقعیت بار و رانندگان و حتی نوع و تعداد خودروهای موجود اطاعات کافی و مناسب و لحظهای در دسترس نبود با سامانه نوبت دهی کارخانه سیمان میشود و در هر زمان و مکان از این اطلاعات باخبر شد.
آهکی افزود: با اندیشیدن تدبیری درست و ایجاد سیستم نوبت دهی مکانیزه، بسیاری از مشکلات رانندگان مرتفع میشود و مدیریت سیستم حمل و نقل به شکلی مناسب و با مصرف کمترین هزینه و زمان و انرژی ممکن صورت میپذیرد.
وی در پایان یادآور شد در استان همدان ۱۰۴ شرکت حملونقل با فعالیت ۱۵ هزار و ۸۲۶ ناوگان باری وجود دارد که ۱۳ شرکت مختص حمل محمولات سیمان و در کارخانه سیمان هگمتانه فعالیت میکنند.