شناسهٔ خبر: 168396 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشدید کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری استان همدان

محمد سرگزی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از تشدید نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری و باری برون شهری استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان محمد سرگزی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل در سال جاری می باشد.

سرگزی اظهار کرد: گشت تلفیقی اداره کل و پلیس راه با تخلفاتی همچون ، نداشتن صورت وضعیت و بارنامه ، اضافه تناژ، نقص فنی وسایل نقلیه و تجهیزات ایمنی تعیین شده در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری ، عدم حضور مدیرفنی شرکت برخورد قانونی انجام می گیرد و رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱و شرکت های متخلف به کمیسیون ماده ۱۲ معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: گشت های نظارت و کنترل  بر تردد وسایل نقلیه عمومی ، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت های حمل و نقل مسافری و باری و همچنین بازدید از تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه  عمومی با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور با مشارکت روسای، کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک ، اداره کالا و اداره مسافر و پلیس راه در محل پایانه های مسافری ، باربری و پاسگاههای پلیس راه استان به صورت مستمر انجام خواهد شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایان گفت: طی دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ بیش از ۲۹۱ مورد تخلف اضافه تناژ در محورهای استان همدان با همکاری پلیس راه شناسایی و نسبت به اعمال قانون و معرفی شرکت ها و رانندگان متخلف به کمیسیون های مربوطه اقدام شده است.