شناسهٔ خبر: 168422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت ۳ میلیون تردد در محورهای استان زنجان طی ماه گذشته

راهداری زنجان رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از ثبت تردد ۳ میلیون خودرو در جاده‌های استان طی ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، محمد محمدی، رئیس اداره مدیریت راه‌های این اداره کل اظهار کرد: با توجه به جمع‌بندی اطلاعات تردد ثبت شده در اردیبهشت ماه سال جاری توسط سامانه‌های پلاک‌خوان و تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان، تردد ۳ میلیون خودرو به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: مجموع تردد ورود و خروج وسایل نقلیه در اردیبهشت ماه مربوط به روز ۱۵ اردیبهشت با ۱۳۱ هزار خودرو ثبت شده است.

محمدی افزود: بیشترین ترافیک در آزادراه زنجان_ قزوین «باند حنوبی» با ۷۱۰ هزار و ۶۳۸ وسیله نقلیه با نرخ متوسط ۹۵۶ تردد در ساعت گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان ادامه داد: بیشترین درصد تخلفات سرعت نیز در محور سرچم_اردبیل و آزادراه زنجان_تبریز ثبت شده است.

محمدی با بیان اینکه بیشترین پلاک‌های مشاهده شده در استان در اردیبهشت ماه مربوط به پلاک‌های غیربومی بوده است، افزود: پلاک استان‌های تهران و آذربایجان شرقی بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان داشته است.

وی در خصوص تردد ناوگان سنگین نیز عنوان کرد: ۲۵ درصد از کل ترددهای به ثبت رسیده مربوط به وسایط نقلیه سنگین است.

رییس اداره مدیریت راه‌ها، سهم سامانه‌ها را در کاهش تخلفات موثر دانست و گفت: با راه‌اندازی این سامانه‌ها، ۲۳ هزار و ۳۳۸ تخلف سرعت غیرمجاز و ۲۳ هزار و ۴۱۲ تخلف اضافه بار در سطح محورهای استان ثبت شده است که با این کار از تلفات جاده‌ای و تصادفات شدید جلوگیری می‌شود.