شناسهٔ خبر: 168423 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مرمت و بازسازی پل حارث آباد و شامکان در مسیر سبزوار - روداب

مرمت پل حارث آباد سبزوار معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با تامین اعتبار از منابع ملی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای پل حارث آباد و شامکان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علیرضا خجسته معاون راهداری استان طی گفتگویی اظهار کرد: پل فلزی خرپایی محور سبزوار- رودآب متاسفانه بدلیل سرقت های انجام شده از قطعات و پیچ و مهره های پل و عبور غیرمجاز کامیون تریلی با بار سنگین باعث آسیب به پل شد.

وی گفت: پس از آسیب دیدگی پل مکاتبات لازم جهت تامین اعتبار از منابع ملی سازمان راهداری و استانداری انجام شد. از طرفی به دلیل قدمت پل و نیاز به معادل سازی مقاطع فولادی و ضرورت بررسی گزینه احداث پل بتنی، بررسی مشاور روی گزینه های مختلف انجام شد.

معاون راهداری استان افزود: متاسفانه علیرغم پیگیریهای انجام شده هیچگونه مبلغی از منابع شهرستان به این امر اختصاص داده نشد و تنها با مساعدت سازمان راهداری مجوز برگزاری مناقصه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ابلاغ شد و بر همین مبنا فرایند برگزاری مناقصه که با توجه به ضرورت رعایت قانون موجب دو نوبته شدن موضوع گردید که در مرحله دوم پیمانکار با مبلغ اولیه ۳۲ میلیارد ریال انتخاب و قرارداد منعقده عملیات تعمیر پل در دست اقدام است.

خجسته گفت: با توجه به جاری شدن سیل و عدم استحکام بستر برای تردد ماشین آلات نظیر جرثقیل می بایستی تمهیدات ویژه مورد توجه پیمانکار قرار گیرد، ولیکن این اطمینان به همشهریان سبزواری داده می شود که در صورت تامین اعتبار لازم حداکثر تا دو ماه دیگر پل مرمت و تعمیر و قابل تردد خواهد شد.

وی در خصوص پل شامکان نیز گفت: متاسفانه با توجه به اعتبارات اندک اختصاص داده شده عملیات به تناسب اعتبار ابلاغی پیشرفت داشته و با پیگیریهای انجام شده و مساعدت سازمان راهداری در تامین اعتبار مورد نیاز ( علی الحساب ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سال ۱۴۰۳)، انشاالله پل مذکور به طور کامل تا سه ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

معاون راهداری استان در پایان گفت: از همکاری و صبر مردم عزیز منطقه قدردانی نموده و بابت زحمات و دشواری تردد در ایام وقوع سیلاب که همزمان حدود ۷۹ آبنما در سطح راههای استان دچار محدودیت تردد شد، از هم استانی‌های عزیز پوزش می طلبیم و امیدواریم با تامین اعتبارات و هم افزایی اعتبارات ملی و استانی امکان جبران خسارات سیل و پایداری جریان تردد در مسیرهای سراسر استان با احداث پلهای مورد نیاز که مستلزم جذب اعتبار به مبلغ تقریبی ۵۰۰ میلیارد تومان است فراهم شود.