شناسهٔ خبر: 168444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

واگذاری زمین برای ساخت ۲۶ هزار و ۴۹۵ واحد یک طبقه حیاط دار در سیستان و بلوچستان

بذرپاش زاهدان زمین برای ساخت ۲۶ هزار و ۴۹۵ واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار طرح نهضت ملی مسکن در سراسر استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز جمعه یازدهم خردادماه، زمین برای ساخت ۲۶ هزار و ۴۹۵ واحد مسکونی یک طبقه حیاط دار طرح نهضت ملی مسکن در سراسر استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی واگذار شد.

اولویت اول وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین به خود مردم است.

در پروژه های ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار ضمن مطابق بودن با فرهنگ مردم استان به دلیل اینکه پروژه‌ها به صورت موازی شروع می‌شوند، ساخت هیچ یک از واحدها وابسته به واحدهای دیگر نیست و به صورت مستقل شروع به کار می‌کنند و اگر متقاضی به هر دلیلی نتواند آورده خود را تکمیل کند ساخت بقیه واحدها متوقف نخواهد شد.

همچنین ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار، توسعه افقی شهرها را ممکن کرده و تقاضای بالا به مسکن روی یک زمین محدود را پخش می‌کند. همچنین کاهش قیمت مسکن نیز در پی آن رخ می دهد و در واقع عرضه بیشتر اراضی باعث کاهش قیمت زمین و به تبع کاهش هزینه ساخت خواهد شد.

در مدل کنونی آپارتمان نشینی، امکان توسعه مشاغل خانگی که به دلیل تزاحم با سایر همسایگان بسیار محدود است اما در خانه‌هالی یک طبقه حیاط دار این امکان وجود دارد که افراد بودن دغدغه فعالیت‌ها و مشاغل خانگی خویش را در راستای مشارکت در تولید به‌راحتی راه اندازی کنند.

عطا اله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در این زمینه با بیان اینکه مزایای خانه‌های یک‌طبقه‌ حیاط دار نسبت به آپارتمان در زمینه آسایش خانواده و پرورش فرزندان انکارناپذیر است، تاکید کرد: سرعت تحویل، امکان معماری تدریجی، سازگاری با سبک زندگی بومی هر منطقه و محیط خانواده و جمعیت، امکان بهتر تامین مالی، افزایش رضایت اجتماعی و کمتر بودن سرجمع هزینه ساخت از دیگر ویژگی‌های ساخت واحدهای ویلایی است که در استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.