شناسهٔ خبر: 168447 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

۱۸۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

بذرپاش زاهدان ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همت دولت سیزدهم امروز جمعه توسط وزیر راه و شهرسازی در محدوده شهرهای تحت پوشش شمال استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز جمعه یازدهم خرداد ماه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، استاندار و جمعی از مسئولان استانی، ۱۸۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به همت دولت سیزدهم امروز جمعه توسط وزیر راه و شهرسازی در محدوده شهرهای تحت پوشش شمال استان سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

۶۲ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- زابل، ۵۳ کیلومتر باند دوم در محور زاهدان- بم، ۴۴ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- بیرجند، ۷ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان- خاش، ۱۱ کیلومتر راه اصلی در محور زابل- زهک و ۵ کیلومتر راه اصلی در محور گوهر کوه- بزمان به همراه پل بزرگ شیله از طرح‌های قابل افتتاح امروز در استان است که برای راه اندازی آنها ۳۱۷۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

برای ساخت این پروژه ها در مجموع حجم سنگینی از عملیات اجرایی شامل۶۲۲ هزار و ۲۷۸ متر مکعب خاکبرداری، چهار میلیون و ۴۳۸ هزار و ۶۸۶ متر مکعب خاکریزی، ۶۲۵ هزار و ۴۳۱ متر مکعب زیر اساس و ۵۴۸ هزار و ۳۷۶ تن آسفالت انجام شده است.

همچنین ۷ دستگاه پل بزرگ، ۵۳۹ دستگاه آبرو، ۴۲ هزار و ۳۳۲ تن سیمان، ۳۰۸۰ تن میلگرد و ۵۵ هزار متر مکعب بتن از دیگر عملیات اجرایی در این حجم از عملیات راهسازی در استان بوده است.

به گفته عطا اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان برای ایفای نقش این استان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با توجه به موقعیت راهبردی آن نیاز به توسعه زیرساخت ها در حوزه راه است که با نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه زیر ساخت‌ها اکنون متوسط سالانه ساخت بزرگراه در این استان به بیش از ۵۴ کیلومتر رسیده که نوید بخش رونق و آبادنی بیش از پیش است.

اکبری با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی یکی از اولویت های مهم و اصلی سیستان و بلوچستان است و طرح های این بخش بدون وقفه در حال اجراست، گفت: این اداره کل به تعهدی که به مردم داده است پایبند بوده و با همه توان و تلاش سعی دارد عقب ماندگی تاریخی استان را در حوزه بزرگراه‌ها جبران کند.