شناسهٔ خبر: 168451 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر بزرگراه با حضور وزیر راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

بذرپاش زاهدان عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر بزرگراهدر استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در جریان سفر امروز مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان سیستان و بلوچستان عملیات اجرایی ۱۳۳ کیلومتر بزرگراهدر استان سیستان و بلوچستان با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمع از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

این طرح ها شامل قطعه چهار محور زاهدان- خاش به طول ۳۸ کیلومتر، قطعه چهار محور زاهدان- بم به طول ۳۲ کیلومتر، قطعه ۲ محور زابل- زاهدان به طول ۲۳ کیلومتر، قطعه یک محور خاش- سراوان بطول ۲۰کیلومتر و قطعه چهار محور زاهدان- بیرجند به طول ۲۰ کیلومتر است.

هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه حدود ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

برآورد اولیه اجرای طرح های مذکور سه هزار و ۵۷۸ میلیارد تومان است که اداره کل راه و شهرسازی و متولیان امر مصمم هستند تا با اجرای کامل و تکمیل هر چه سریعتر این طرح های مهم و توسعه محور، ضمن فراهم کردن آسایش بهتر شهروندان و هموطنانی که از مسیرهای ارتباطی استان عبور می کنند به کاهش تصادف های جاده ای در این خطه کمک کنند.

از آنجایی که مبحث ترانزیت در سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد، انتظار می‌رود که شبکه بزرگراهی نیز تسهیل کننده آن باشد، در نتیجه امید است با اجرای این طرح ها، روند توسعه راه که زیربنای پیشرفت همه بخش‌های دیگر است، سرعت گرفته و علاوه بر ایجاد اشتغال بیشتر، شاخص های توسعه اقتصادی نیز روز به روز رشد یابد.

این استان تنها استان متصل به آب‌های آزاد از طریق بندر چابهار و دارای بیش‌از یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور ترانزیت بزرگ جهان قرار دارد که همه این ظرفیت‌ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده و با پیگیری‌های انجام شده تا پایان سال جاری دومین شهر استان یعنی زابل به زاهدان به صورت بزرگراه به هم متصل خواهد شد.