شناسهٔ خبر: 168480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از ۲۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران ثبت شده است

بیش از ۲۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران ثبت شده است در اردیبهشت ماه سال 1403 بیش از ۲۲ میلیون خودرو از جاده های استان تهران عبور کرده و تردد آنها از طریق سامانه های هوشمند ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان تهران، مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران اعلام کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از دستگاه‌های تردد شمار فعال در محورهای مواصلاتی تهران طی اردیبهشت ماه امسال ۲۲ میلیون ۲۹۳ هزارو ۹۸۶ خودرو از محورهای مواصلاتی استان تهران تردد کردند که این آمار نسبت به ماه گذشته در حدود ۲درصد و نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می هد.

این مرکز همچنین اعلام کرد: در این بازه زمانی بیشترین تردد در استان در محور آزادراه کرج – تهران با متوسط تردد روزانه ۲۳۹ هزار و ۶۲۲ تردد به صورت رفت و برگشت بوده است.

مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در ذیل همین گزارش اعلام کرد: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در ماه گذشته، ۴۶۲ هزار و ۹۲۶ مورد انواع تخلف به ثبت رسیده است. که متاسفانه تخلف ۴۴۹ هزار و هفتصد و هشتاد و نه مرتبه تخلف تجاوز از سرعت مجاز تا ۳۰ کیلومتر بر ساعت، تکرار شده است که این امر بیانگر این است که کاربران جاده ای می بایست توجه خود را به این موضوع بیشتر کنند.

مرکز مدیریت راههای استان ضمن دعوت رانندگان و کاربران جاده ای به رعایت قوانین، توصیه می کنند پیش از سفر با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری از طریق اپلیکیشن، سایت، تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۴۱ ارتباط گرفته و از اطلاعات مفید مندرج در آن استفاده کنند.