شناسهٔ خبر: 168526 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری:

رکورد نوسازی بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ شکسته شد

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه رکورد نوسازی بافت‌های فرسوده در سال ۱۴۰۲ شکسته شد، گفت: یک‌میلیون و ۴۵۰هزار بنا در بافت فرسوده قرار دارد که نوسازی بخشی از این بافت ها جزو برنامه‌های دولت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در برنامه گفت وگوی ویژه خبری ساعت ۱۴ شبکه خبر با موضوع شورای عالی مسکن نهاد کلیدی در سیاستگذاری و نظارت به تشریح برخی از سیاستگذاری های رییس شهید دولت سیزدهم پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷ جلسه شورای‌عالی مسکن و شهرسازی تشکیل شد که ۱۶ جلسه آن با حضور رییس جمهور شهید بود، گفت: رییس جمهور همواره به حوزه نوسازی بافت های فرسوده اهمیت بسیار زیادی قائل بودند و همواره بر محرومیت زدایی از محلات تاکید بسیار زیادی داشتند.

آیینی بیان کرد: تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود. ما در بافت فرسوده، با یک تیر چند نشان می‌زنیم؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن اضافی تولید می‌شود که نیاز کشور است.

رکورد نوسازی بافت های فرسوده در سال ۱۴۰۲ شکسته شد

این مقام مسئول با بیان اینکه زیرساخت ها و تمامی خدمات در بافت های فرسوده شهرها وجود دارد و بنابراین تولید مسکن در این بافت ها به نفع مردم و همچنین دولت است، گفت: بسته ۱۹ بندی نوسازی بافت های فرسوده خود نقش بسیار موثری در حوزه نوسازی بافت های فرسوده داشته است و علاوه بر آن در کنار این بسته در طی چند سال گذشته رکود نوسازی بافت های فرسوده شکسته شد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم به دلیل پیگیری های شخص رییس جمهور و تشکیل منظم جلسات شورای عالی مسکن شاهد تسریع در نوسازی بافت های فرسوده بودیم.

آیینی افزود: در سامانه ستاد بازآفرینی ۶۰۰ شهر پیگیر صدور پروانه ساختمانی بوده‌اند و این رشد بی‌سابقه همچنان ادامه دارد. همچنین توجه به سکونتگاه‌های غیر رسمی هم یکی از موارد مهمی بود که در جلسه شورای عالی مسکن بسیار مورد توجه قرار گرفت‌.