شناسهٔ خبر: 168576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دومین جلسه کمیته فنی شهرک ها و شهرهای جدید محقق شد؛

تصویب طرح ضرورت سنجی و امکان سنجی شهر جدید آلاگل

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تصویب طرح ضرورت سنجی و امکان سنجی شهر جدید آلاگل در پیرامون شهر اینچه برون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید محمد حسینی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: با توجه به وجود اراضی مرغوب کشاورزی در گلستان، برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین روبرو هستیم که این معضل با توافق با مالکان حقیقی و حقوقی و همچنین ایجاد شهرک‌ها و شهرهای جدید رفع خواهد شد

وی افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی شهرک مسکونی آلاگل در پیرامون اینچه برون در در جلسه کمیته فنی شماره پنج که ذیل شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

حسینی ادامه داد: این شهر جدید در فاز اول ظرفیت جمعیت پذیری ۳۶ هزار نفر و در فاز نهایی ظرفیت جمعیت پذیری ۱۴۰ هزار نفر را دارد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: این طرح پس از تصویب در دومین جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید بمنظور تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است.

وی افزود: با تصویب طرح شهرک مسکونی آلاگل در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، برنامه ریزی‌های لازم به‌منظور ساخت مسکن برای ساکنین منطقه، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین مسکن متقاضیان جوانی جمعیت و همچنین تولید مسکن کارگری انجام خواهد شد.

گفتنی است جلسه کمیته فنی شهرک‌ها و شهرهای جدید در محل معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، به ریاست مدیرکل دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و با حضور رئیس گروه شهرسازی و شهرک سازی شرکت عمران شهرهای جدید، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگانی از وزارتخانه‌های ذی‌ربط برگزار شد.