شناسهٔ خبر: 168631 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر اعلام کرد؛

اصلاح افتادگی ۸۰ کیلومتر از شانه راه در شهرستان مشگین شهر

ببینید | بهره برداری از زیرگذر ناشلیل در محور اهواز- ایذه رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر گفت: در ۲ ماهه گذشته ۸۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه این شهرستان اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، رضا فرج‌پور رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در بازدید از محورهای فرعی این شهرستان با بیان اینکه در مدت یاد شده محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهر با استفاده از  ۱۳۰ تن  آسفالت گرم و سرد لکه گیری شده گفت: در این مدت راهداران ۵ کیلومتر از راه روستایی آقبلاغ گدو و مازافا-قره آغاج پشته را بهسازی و زیرسازی  کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در ۲ ماهه گذشته اصلاح و بازسازی ۱۵۰کیلومتر از کانال‌های طرفین راه توسط راهداران انجام شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه در پرتگاه‌ها ۱۵۰متر مکعب مصالح دپو کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در این مدت تسطیح و رگلاژ ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه و جاده شنی و خاکی این شهرستان را یادآور شد و اظهار کرد: تنقیه، پاک‌سازی و زهکشی ۱۰ دستگاه از پل و آبروها توسط راهداران انجام شده است.

فرج‌پور حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: تاکنون با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم ۷ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ، از۵ مورد تجاوز به حریم از طریق تنظیم صورتجلسه با عواملین نیروی انتظامی شهرستان پیش گیری شده، ۱ مورد تخریب با حکم  قضایی انجام گرفته، ۳ عدد تابلو و بنر غیر مجاز برچیده شده  و همچنین ۴ مورد مجوز ساخت و ساز صادر شده است.

وی بازگشایی ۲۶دستگاه آبچکان پل‌ها و پاک‌سازی قرنیز پل‌ها، رنگ‌آمیزی ۳۰۰ متر سرعت کاه‌ها،   رنگ‌آمیزی ۳ دستگاه سایبان در حوزه استحفاظی، رنگ‌آمیزی ۴۵۰ متر نرده پل، نصب ۱۰۰ عدد تابلوهای ایمنی، بازدید از مجتمع خدماتی راه‌های مواصلاتی ۵ مجتمع در دو نوبت ۱۰ بار، تعمیر و ترفیع ۹ شاخه گاردریل، شستشوی ۱۲۰۰ عدد علائم راهنمایی و رانندگی، ۴۰ کیلومتر برفروبی راه‌های روستایی و  ۵۰ تن نمک‌پاشی  و  نگهداری  ۷۵عدد از چراغ‌های چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در دو ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در ۲ ماهه گذشته از جابه‌جایی ۲۲ هزار تن کالا توسط ۵ شرکت حمل‌ونقل در این شهرستان خبرداد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۴۰ هزار و۴۳۰ نفر مسافر نیز از شهرستان مشگین شهر جابه‌جا شده است.

فرج‌پور با بیان اینکه راهداری شهرستان مشگین شهر مسئولیت نگهداری از۱۳۰۸.۵کیلومتر راه ارتباطی درحوزه شهرستان مشگین شهر را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۴۸.۴کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴.۵راه اصلی، ۱۰۷.۴ راه فرعی، ۵۱۷کیلومتر راه آسفالته روستائی، ۲۱۵.۷راه شوسه، ۲۸۴.۷راه خاکی، ۶۰ کیلومتر راه مرزی است.