شناسهٔ خبر: 168642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی روشنایی در کیلومتر ۲۲ تا ۲۴ محور قدیم ساوه - تهران

روشنایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه در استان مرکزی گفت: عملیات اجرای روشنایی نقطه‌ای در کیلومتر ۲۲ تا ۲۴ محور قدیم ساوه - تهران بعد از گردنه رنگرز شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، حمیدرضا صادقی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه از افزایش ایمنی در شبکه راه‌های ارتباطی شهرستان زرندیه خبر داد و گفت: فاز دوم اجرای روشنایی طولی در محور قدیم ساوه - تهران حدفاصل کیلومتر ۲۲ تا ۲۴ شروع شده است. 

وی اعتبار اجرای این طرح را حدود ۳۰ میلیارد ریال در قالب حفاری، نصب فونداسیون، نصب پایه‌ها، کابل کشی و نصب ترانس برق عنوان کرد. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زرندیه یادآور شد طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده در نقاط مستعد حادثه در این محور در نظر داریم با احداث روشنایی احتمال وقوع تصادفات رانندگی را به حداقل برسانیم که در همین راستا طب سال‌های اخیر در مقاطعی منجمله محدوده تقاطع غیرهمسطح راه آهن پرندک، تقاطع اخترآباد و… این اقدام صورت گرفته است. 

صادقی ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح احداث روشنایی در نقاط مستعد حادثه، فعالیت‌های دیگری از قبیل اجرای شیب شیروانی برای رفع نقاط پرتگاهی در محور ساوه - بوئین‌زهرا، نصب انواع تابلوهای ایمنی و علائم هشداردهنده در سطح محورهای حوزه استحفاظی، اجرای روکش آسفالت بلوار مأمونیه، شانه سازی، تعمیر و بروزرسانی سیستم‌های روشنایی و چراغ‌های چشمک زن و… در دست اقدام است.