شناسهٔ خبر: 16865 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش برف و باران در شمال و در شمال غرب کشور/ از فردا بعدازطهر وزش باد به کاهش آلودگی هوای تهران کمک می‌کند

آلودگی هوا در شهر کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که سکون دما در تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور باعث افزایش حجم آلاینده‌های هوا می‌شود، پیش بینی کرد از بهدازظهر فردا جمعه و طی روز شنبه، وزش باد به کاهش آلودگی هوا در پایتخت کمک کند.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: به دلیل سکون نسبی هوا در امروز پنجشنبه، افزایش آلاینده‌های جوی را برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت داریم و در بیشتر مناطق کشورمان افزایش نسبی دما حاکم است.

وی افزود: از روز جمعه با نفوذ هوای سرد و عبور موج‌های ضعیفی از روی شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش برف و باران و وزش باد را دراین مناطق خواهیم داشت. روز سه شنبه با حرکت این موج به سمت شرق دامنه فعالیت آن محدود به شمال و شمال شرق کشورمان می شود.

گودرزی ادامه داد: روز جمعه کاهش قابل ملاحظه دما برای سواحل شمالی و شمال غرب کشورمان داریم و سایر مناطق تغییر دمایی خاصی را نخواهیم داشت. همینطور امروز وزش باد نسبتا شدیدی را برای استانهایی مثل گیلان و اردبیل داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: آسمان تهران امروز صاف است و در پاره ای از نقاط در سطح استان غبار داریم. برای فردا هم تا ظهر این غبار را خواهیم داشت اما اما از فردا بعد از ظهر و طی روز شنبه وزش باد را داریم که در کاهش آلاینده‌ها مؤثر خواهد بود. امروز حداکثر دما در شهر تهران به ۱۵ درجه بالای صفر می رسد

نظر شما