شناسهٔ خبر: 168739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین ۲.۸ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در منطقه کشتارگاه‌ ارومیه 

آذربایجان غربی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۲.۸ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در منطقه کشتارگاه ارومیه تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی که به ریاست استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: اراضی تامین شده برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری از جمله محل‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و اداری پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌ها و اراضی موجود در منطقه کشتارگاه ارومیه از اولویت‌های ما بوده تا اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در  این منطقه به سرعت اجرایی شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در این منطقه توسعه رفاه اجتماعی را در بخش‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی شاهد خواهیم بود.

عطائی تاکید کرد: رویکردهای بازآفرینی شهری با هدف توزیع عادلانه و توسعه استاندارد خدمات و سرانه‌های شهری و به منظور بهبود محلات هدف بازآفرینی شهری استان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: مساله محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار بسیار جدی و حائز اهمیت است و طرح‌های بازآفرینی شهری زمینه ساز توسعه این مناطق است.

گفتنی است در ادامه این جلسه طرح‌های بازآفرینی شهری در منطقه بادکی ارومیه و شهرستان‌های مهاباد و پیرانشهر بررسی شد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: فرمانداران باید گروه‌های رصد و پایش لحظه‌ای از روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در سطح شهرستان‌های آذربایجان‌غربی را تشکیل دهند.

محمد صادق معتمدیان افزود: تشکیل گروه‌های رصد و پایش در سطح شهرستان‌ها منجر می‌شود تا طرح‌های بازآفرینی شهری به صورت دقیق کنترل و با سرعت اجرایی شوند.

وی بیان کرد: موانع اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در سطح شهرستان‌ها احصا گردد تا رفع موانع انجام گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر طرح‌های بازآفرینی شهری مربوط به اداره کل خود را انجام دهند و گزارشات را به صورت دقیق رصد کنند.

معتمدیان بیان کرد: طرح‌های بازآفرینی شهری باید با جدیت دنبال شوند و اهتمام بر  اجرای دقیق این طرح‌ها جزو اولویت‌ها است.