شناسهٔ خبر: 16881 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد:

کاهش آلایندگی هوای پایتخت با وزش باد در روز شنبه/ نفوذ هوای سرد به سواحل شمالی کشور

هوا شناسی - صاف کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز به سبب سکون هوا کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بهبود قابل توجهی ندارد اما از فردا شنبه در برخی ساعات وزش باد را شاهد خواهیم بود که می تواند منجر به کاهش آلاینده‌ها شود.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده گفت: امروز نفوذ هوای سرد به سواحل شمالی کشور را داریم و می‌توان گفت دمای هوا در استان‌های حاشیه دریای خزر و شمالغرب کشور کاهش قابل ملاحظه دارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، امروز بارش‌های پراکنده باران و حتی در مناطق سردسیر بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: اواخر وقت امروز از میزان بارش‌ها در شمالغرب کشور کاسته می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: برای روز شنبه بارش خفیف باران و برف برای شرق دریای خزر و شمال شرق کشور نیز پیش بینی می‌شود و از بعد از ظهر روز شنبه از میزان بارش‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

گودرزی درباره بهبود آلایندگی هوای شهرهای صنعتی نیز گفت: امروز به سبب سکون هوا کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت بهبود قابل توجهی ندارد اما از فردا شنبه در برخی ساعات وزش باد را شاهد خواهیم بود که می تواند منجر به کاهش آلاینده‌ها شود.

وی گفت: آبهای خلیج فارس برای روز شنبه مواج و متلاطم پیش بینی شده و آسمان تهران هم فردا کمی ابری و در ارتفاعات نیمه ابری خواهد بود؛ همچنین برای فردا وزش باد را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی حداکثر دمای امروز پایتخت را ۱۶ درجه سانتی‌گراد عنوان کرد و افزود: فردا هوای تهران یک تا دو درجه سردتر می شود و وزش باد نیز به کاهش آلاینده ها کمک می‌کند.

------------------------------------------------------

صوت هواشناسی را می توانید از اینجا بشنوید

------------------------------------------------------

نظر شما