شناسهٔ خبر: 168811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عزم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر تکمیل وبهره برداری از بزرگراه زابل- زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳

سیستان مدیر کل راه وشهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تاثیر ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان بر توسعه استان از طریق کریدور شمال - جنوب و نیز کاهش تلفات جاده‌ ای از عزم این اداره کل بر تکمیل و بهره برداری از این پروژه مهم راهسازی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، عطاء اله اکبری در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان گفت: سال ۱۳۹۹ قول دادیم که ساخت بزرگراه را در این محور سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم که خداوند این توفیق خدمت را داد که بتوانیم با تلاش گسترده علاوه بر ۱۱۰ کیلومتر باند دوم دو پل بزرگ نهراب و شیله را در این مسیر به اتمام برسانیم.

وی ادامه‌ داد: دستاوردهای اخیر در این محور ترانزیتی استان در حالی محقق شد که همزمان در تمام مسیرهای بین شهری و بین استانی تکمیل شبکه بزرگراهی با همت مضاعف به‌منظور جبران عقب ماندگی‌های تاریخی این بخش استان مورد توجه قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان حدفاصل سه راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی، طوفان‌های سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت‌فرسا کرده بود ولیکن باتدبیر دو شیفت و حتی سه شیفت کردن کار توانستیم به‌سرعت از منطقه بحرانی عبور کرده و طبق برنامه پروژه را به شهر سوخته برسانیم.

اکبری اضافه کرد: در حال حاضر نیز ساخت بزرگراه در قطعه دو محور زابل- زاهدان به‌عنوان تنها قطعه باقیمانده این محور به طول ۲۳ کیلومتر در دو جبهه کاری در حال ساخت و تکمیل شدن است به‌طوری که همزمان هم از حدفاصل شهر سوخته تا پلیس راه زابل- زاهدان و نیز حد فاصل پلیس راه تا منطقه ورودی به دشت سیستان (لوتک) فرایند کار در حل انجام است.

وی اقدامات صورت گرفته در تکمیل و بهره برداری از ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در سه سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در شرایطی این اقدامات انجام گرفت که منابع مالی محدود و افزایش قیمت‌ها تأثیر به سزایی در سرعت عملیات راه‌سازی که به منابع زیادی نیاز دارد گذاشته است.

عزم اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بر تکمیل وبهره برداری از بزرگراه زابل- زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳