شناسهٔ خبر: 168831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خط کشی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از محورهای شهرستان شیراز در اردیبهشت امسال

. رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیراز از خط کشی ۱۰۵ کیلومتر از محورهای این شهرستان در اردیبهشت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس) حسین شفیعی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های شیراز و زرقان اعلام کرد: عملیات خط کشی بزرگراه شیراز به زرقان و مرودشت به طول ۷۰ کیلومتر با خط گرم (رفت و برگشت بزرگراه) و خط کشی محور اصلی شیراز به خرامه به طول ۳۵ کیلومتر در اردیبهشت ماه امسال انجام شد.

وی در ادامه از نصب تعداد ۸۰۰ عدد تابلو و علائم در محورهای ایزدخواست به رحمت آباد و بند امیر و همچنین چهل چشمه به بن رود و مراد آباد مطابق مصوبات شورای ترافیک شهرستان در راستای بهبود ایمنی محورهای ذکر شده نام برد و افزود:   در لوپ خروجی تقاطع دوم زرقان نیز به طول ۱۵۰ متر نیوجرسی نصب شده است.

شفیعی همچنین افزود: ساماندهی رفوژ وسط جلوی قرارگاه شمال فارس (شامل پاک‌سازی رفوژ، بتن ریزی، برچیدن گارد ریل‌های منصوبه در رفوژ و نصب نیوجرسی)، رنگ‌آمیزی نرده و حفاظ تقاطع دوم زرقان (شاهزاده قاسم) به منظور زیباسازی و آشکارسازی پل، ساماندهی و انجام تعمیرات گارد ریل‌های خسارت دیده در محورها و ریزش برداری، تسطیح حریم محورها و پاک‌سازی حاشیه محورها از دیگر اقدامات ایمنی این اداره است که در یک ماهه گذشته صورت گرفته است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های شیراز و زرقان در پایان به تهیه و نصب تابلوی اطلاعاتی بزرگراه شیراز کازرون بنام بزرگراه شهدای قشقایی مطابق مصوبه شورای فرهنگ استان اشاره کرد و افزود: تنقیه و پاک‌سازی دهانه پل‌های محور شیراز سپیدان، تهیه و دپوی آسفالت سرد کیسه‌ای جهت لکه گیری مستمر محورهای شریانی حوزه استحفاظی، واکنش سریع در تصادفات و پاک‌سازی صحنه تصادفات و برخورد قانونی با متخلفان و قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین جمع آوری دست‌فروشان در حریم محورهای حوزه استحفاظی در راستای ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای به انجام رسیده است.