شناسهٔ خبر: 168852 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد اعلام کرد؛

جابه‌جایی ۴۹ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد

حمل کالا به خراسان رضوی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد گفت: در ۲ ماهه گذشته ۴۹ هزار تن کالا از این شهرستان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد در بازدید از شرکت حمل‌ونقل کالا با بیان اینکه در ۲ ماهه گذشته ۴۹ هزار تن کالا از این شهرستان توسط ۱۲ شرکت حمل‌ونقل جابه‌جا شده گفت: در مدت یاد شده بیش از ۸ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۸ هزار و۵۸۵ نفر مسافر توسط ۲۲ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری از شهرستان پارس آباد جابه‌جا شده اند، تصریح کرد: این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۳ هزار سفر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد حفاظت و صیانت از حریم راه را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۳۶۰ مورد گشت راهداری در حریم تاکنون از ۱۵ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده، ۱۲ مورد دکه‌های غیرمجاز جمع آوری، ۳۸ مورد تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب برچیده شده و۱۶۰ کیلومتر از حریم راه آزادسازی شده است.

مرادی لکه گیری بیش از ۴ هزار متر مربع از راه‌های اصلی، فرعی  و روستایی را در شهرستان پارس آباد در دو ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده بیش از ۱۸ هزار متر مربع از محورهای مواصلاتی این شهرستان روکش آسفالت شده است.

وی از تسطیح و موج گیری ۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی و مرزی شهرستان پارس آباد در این مدت خبر داد و خاطرنشان شد: در ۲ ماهه گذشته راهداران  ۲ ونیم کیلومتر از شانه راه و اصلاح افتادگی شانه را با شن ریزی تسطیح کرده و ۱ کیلومتر از راه‌های روستایی را شن ریزی کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد تهیه، نصب و تعمیر۱۲ متر مربع  تابلوهای اطلاعاتی را در راه‌های شهرستان پارس آباد در جهت آگاهی دهی به رانندگان را یادآور شد و افزود: در مدت یاد شده ۱۱۰ عدد علائم ایمنی نیز نصب شده است.

مرادی رنگ‌آمیزی ۹۵ مورد از پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر۱۹۴ شاخه گاردریل، تعریض ۷ مورد از آبروهای موجود، رنگ‌آمیزی ۲۹ عدد از سرعت کاه‌ها، شستشویی ۶۲۰ عدد از تابلو و علائم  راه‌های اصلی، شستشوی ۱۶ مورد از حفاظ‌ها و نرده پل‌ها و تنقیه و پاک‌سازی ۱۲۵ دستگاه از دهانه پل را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۲ ماهه گذشته برشمرد.

وی در مدت یاد شده به آشکارسازی ۴۲۰ مورد از پل‌ها و نقاط پربرخورد با دپو مصالح اشاره کرد و ادامه داد: راهداران در این مدت از هزار و۹۰۰ متر طول روشنایی در این شهرستان نگهداری کرده اند.