شناسهٔ خبر: 168914 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز مطرح کرد؛

پیگیری تامین زمین برای ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار در شهر بادرود استان اصفهان

حامد موحدی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت: در راستای تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن شهر بادرود، پیگیری‌های لازم از طریق ایجاد یک شهرک مسکونی منفصل و توافق با مالکین خصوصی در حریم شهر جهت الحاق به محدوده در دستور کار قرار دارد.

حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر بادرود اظهار کرد: در این شهر بیش از ۱ هزار و ۵۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند که پس از بررسی و پالایش های لازم در حال حاضر افزون بر ۴۹۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند.  

وی با اشاره به چالش های موجود برای تامین اراضی مورد نیاز این طرح افزود: با نگاهی کلی و از دید عموم، شهر بادرود شهری کویری و دارای عرصه و اراضی زیادی است لیکن توجه به این نکته ضروری است که هر زمینی مناسب ساخت مسکن و شهرک مسکونی نبوده و به مباحث بسیاری از جمله زیرساخت ها، مسائل خدماتی و بهداشتی و ... باید توجه کرد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز با بیان اینکه ساخت مسکن های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن مستلزم دارا بودن زمین کافی است، گفت: مطابق با قانون ایجاد شهرک های مسکونی در اراضی با کاربری کشاورزی (درجه ۱ و ۲) و جنگل های دست کاشت در عرصه منابع طبیعی، امکان پذیر نیست.  

وی خاطرنشان کرد: با وجود چالش های فوق و از آنجایی که شهر بادرود توسط چاه های کشاورزی احاطه شده و حریم شهر اکثرا به صورت کشاورزی (دایر، بایر) و بعضا با تعارض مالکیت روبرو هستیم، لیکن اداره راه و شهرسازی از تمامی ظرفیت ها استفاده می کند و در تلاش است تا با برنامه ریزی دقیق بتوان زمین ویلایی مورد نیاز برای متقاضیان حائز شرایط را تامین کند.  

موحدی ادامه داد: در این راستا رایزنی با اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان جهت استفاده از عرصه منابع طبیعی در خارج حریم شهر به صورت ایجاد یک شهرک مسکونی منفصل و توافق با مالکین خصوصی در حریم شهر جهت الحاق به محدوده در دستور کار قرار دارد.  

وی خاطرنشان کرد: این اداره، زمین مسکونی مورد نیاز برای ۱۵۰ متقاضی در شهرک آزادگان با تمام امکانات خدماتی و زیرساختی را تامین کرده که متاسفانه با گذشت بیش از ۲ سال هیچ گونه اقدامی توسط متقاضیان صورت نپذیرفته لذا به زودی این موضوع تعیین تکلیف و نسبت به عودت زمین و حذف متقاضی اقدام و زمین عودت شده به متقاضیان جدید واگذار خواهد شد.  

وی در ادامه ضمن اشاره به تامین زمین برای حائزین شرایط طرح جوانی جمعیت شهر بادرود اظهار کرد: در راستای تکالیف قانونی با استفاده از اراضی مازاد دستگاه اجرایی، زمین طرح جوانی جمعیت (خانوارهای دارای سه فرزند و بالاتر) را تامین و طرح تفکیکی تهیه شده است که به زودی به صورت قرعه کشی به متقاضیان این طرح تخصیص می‌شود.