شناسهٔ خبر: 168961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شناسایی حدود ۲ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در لرستان

شا کرمی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک هزار و ۹۷۰ هکتار زمین با تخمین ۶۰ هزار واحد پذیری شناسایی شده و برای تایید نهایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان) بهزاد شاکرمی اظهار کرد: ۱۷۱ هزار و ۹۲۳ نفر در لرستان برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت نام نویسی کردند که ۴۸ هزار و ۹۸۱ نفر از این تعداد تایید نهایی شدند و زمین مورد نیاز نسبت به متقاضیان تایید شده یک هزار و ۸۰۰ هکتار است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۱۱ هکتار به صورت قطعی برای ۱۷ هزار و ۴۵۰ واحد تامین و عملیات اجرایی برخی از این واحدها نیز آغاز شده است و تامین یک هزار و ۹۷۰ هکتار دیگر در در حال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به تصویب الحاق چهار قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن تاکید کرد: ۱۰۰ هکتار در سر آستان خرم آباد، ۴۰ هکتار در تنگ قلعه کوهدشت، ۳۰۰ هکتار در پل بابا حسین خرم آباد و ۲۵۰ هکتار در الیگودرز برای این مهم اختصاص داده شد.

شاکرمی با بیان اینکه تاکنون هشت هزار و ۱۶۹ متقاضی نهضت ملی مسکن در لرستان هرکدام بیش از ۴۰۰ میلیون ریال آورده داشته اند افزود: ۴۰ هزار و ۳۱۹ واحد شامل ۱۱ هزار و ۳۶ مسکن حمایتی، ۱۱ هزار و ۷۲۹ خودمالک، ۵۱۶ واحد بازآفرینی شهری و ۱۷ هزار و ۳۸ روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

وی بیان کرد: پیشرفت پروژه های حمایتی تعریف شده دارای قرارداد با بانک ۳۹ درصد، واحدهای خودمالک شهری ۳۷، بازآفرینی ۷۰ و روستایی نیز ۴۰ درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده را نیز ۲۶ هزار و ۱۶۱ فقره برشمرد و اظهار کرد: بیشترین تعداد پروانه ها با ۹ هزار و ۷۰۵ مورد برای واحدهای خودمالک روستایی صادر شده و پس از آن نیز ۹ هزار و ۱۵۶ پروانه برای مسکن خودمالک شهری، پنج هزار و ۹۱۷ فقره برای واحدهای حمایتی و یک هزار و ۴۱۳ پروانه ساختمانی برای واحدهای مشمول بازآفرینی شهری صادر شده است.

شاکرمی خواستار تسریع در صدور پروانه های ساختمانی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شد و ادامه داد: به عنوان نمونه از پروژه یک هزار و ۸۳۲ هکتاری کوی آبشار خرم آباد تاکنون تنها ۱۱۲ واحد پروانه صادر شده و یک هزار و ۷۲۰ واحد نیز پروانه ندارد.