شناسهٔ خبر: 168985 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سومین کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی برای ارتقای ایمنی جاده ها تشکیل جلسه داد

کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی.jpg سومین کمیسیون ایمنی راه های خراسان جنوبی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر اعضای کمیسیون به منظور ارتقای ایمنی راه های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، در سومین کمیسیون ایمنی راه های استان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر اعضای کمیسیون برگزار شد، مصوبات جلسه گذشته بررسی و گزارشی از وضعیت تصادفات در استان، اجرای طرح های ترافیکی و نظارت بر عملکرد مجتمع های خدماتی رفاهی ارائه شد.

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به ضرورت ایجاد استراحتگاه موقت با نصب سیاه چادر و امکاناتی مانند سکو، آب، برق، گاز و دو سرویس بهداشتی در ۳۹ نقطه، باید در کارگروه زیربنایی مصوب شود که در ۲۳ نقطه، نیروهای دستگاه های خدمات رسان و پلیس حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری ها با تدابیر لازم، خودروهای دستگاه های اجرایی را در ایام تعطیلات نوروز و... در اختیار پلیس راهور قرار دهند.

عباس زاده با اشاره به این که طول راه های خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است ، افزود: حضور عوامل دستگاه های خدمات رسان در ایام تعطیل در راه های استان در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای تاثیرگذار است.

اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، ضمن ارائه گزارش مصوبات، از اجرای طرح ویژه ترافیکی برای سفرهای تابستانی خبر داد.

وی گفت: در این طرح، اقداماتی نظیر حضور فعال در سطح راه‌های استان، کنترل تخلفات توسط سامانه‌های ثبت تخلف، کنترل ناوگان با همکاری انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقل، اجرای طرح‌های کنترلی با همکاری پلیس راه، کنترل عملکرد مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، کنترل مجتمع‌های خدماتی رفاهی و استقرار تیم‌های گشت در محورهای مواصلاتی انجام می شود.

سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی، نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نیمی از حوادث رانندگی در استان مربوط بحث واژگونی است، بر بستن کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشینان تأکید کرد.

وی همچنین اجتناب از سرعت و سبقت، عدم استفاده از تلفن همراه، داشتن معاینه فنی، بیمه شخص ثالث و استفاده از کمربند ایمنی را از جمله عوامل مهم در پیشگیری از تصادفات دانست و گفت: تمرکز اقدامات پلیس راه بیشتر بر روی این موارد خواهد بود.