شناسهٔ خبر: 169020 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰۰۰ روز خدمت دولت سیزدهم محقق شد؛

اجرای ۲۱ پروژه شاخص راه‌سازی در استان اصفهان و کاهش تصادفات جاده‌ای

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در دولت سیزدهم، با اجرای ۲۱ پروژه شاخص راه‌سازی در این استان ضمن کاهش تصادفات رخ به رخ، شاهد تسهیل در رفت و آمد کاربران جاده‌ای بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های شاخص راه‌سازی این اداره کل در دولت سیزدهم اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها، کاهش تصادفات رخ به رخ، تسهیل در رفت و آمد، صرفه‌جویی در سوخت و صرفه‌جویی در زمان سفر را به همراه داشته است.  

وی بیان کرد: در بازه زمانی سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۲۱ پروژه راه‌سازی در قالب اجرای باند دوم، تقاطع غیرهمسطح، تکمیل کمربندی و کنارگذر، مطالعه پروژه، احداث تونل و… در دست اجرا بوده که برای این پروژه‌ها در مجموع ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: از جمله این پروژه‌ها می‌توان به اجرای ۱۰.۵ کیلومتر از مسیر پر حادثه محور کاشان به برزک به صورت بزرگراهی، اجرای ۸.۵ کیلومتر از باند دوم مسیر ترانزیت اردستان به کاشان، اجرای ۳.۵ کیلومتر از مسیر ابوزید آباد محمدآباد به صورت باند دوم، اجرای ۷.۵ کیلومتر از باند دوم جاده حسین آباد- ابوزیدآباد فخره کاشان و اجرای۱۲ کیلومتر روکش آسفالت باند دوم نایین به انارک اشاره کرد.  

وی ادامه داد: احداث ۱۲.۵ کیلومتر مسیر باند دوم مبارکه مجلسی بروجن به صورت بزرگراهی، اجرای ۴ دهانه پل هر دهانه ۲۲ متری به همراه ۶ کیلومتر راه‌های دسترسی به پل در پروژه تکمیل کمربندی خمینی شهر به نجف‌آباد اتصال به پل سلیمان خاطر و تقاطع غیرهمسطح شهرک الکترونیک، احداث ۳.۵ کیلومتر از کمربندی وانشان به صورت چهار خطه و اجرای ۵.۵کیلومتر از محورباند دوم تیران به سامان در شهرستان تیران و کرون که جزء مصوبات سفر رئیس جمهور شهید بود، از دیگر پروژه‌هایی بود که از سال ۱۴۰۰ تا کنون در دست اقدام و اجرا شده است.  

قاری قرآن گفت: در دولت سیزدهم، عملیات زیر گذر بویین میاندشت که یکی از نقاط پر حادثه استان است و سال‌های متوالی متوقف مانده بود شامل چهار دهانه ۱۵ متری و ۵ کیلومتر راه دسترسی به آن آغاز شد.  

وی افزود: احداث ۳ دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح نوش آباد به همراه ۳ کیلومتر از راه‌های دسترسی به پل و همچنین تکمیل راه‌ها و باقیمانده عملیات پل زیر گذر شهید منصوری به همراه ۴ کیلومتر از راه‌های دسترسی به آن همچنین اجرای ۵.۵ کیلومتر باند دوم و احداث دو دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح هر دهانه ۲۴ متری در محل تلاقی محور با آزاد راه کنار گذر غرب در پروژه باند دوم پلیس راه به علویجه نیز در این بازه زمانی اجرا شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون اقدامات لازم برای اجرای ۹ کیلومتر باند دوم زواره – اردستان، رفع نقطه حادثه‌خیز کمربندی کمنشچه به طول ۲ کیلومتر، احداث ۷.۵ کیلومتر از باند دوم سه راهی سد به چادگان در شهرستان چادگان، اجرای ۸ کیلو متر از باند دوم در منطقه حادثه‌خیز حسنیچه در پروژه مطالعه و اجرای سه راهی افجان (مبارکه) و سه راهی مهردشت و احداث یک دستگاه تقاطع غیر هم‌سطح ۱۰ متری در نقطه حادثه‌خیز چهار راه زمان آباد به همراه ۳.۵ کیلومتر از راه‌های دسترسی به پل، به عمل آمده است.  

وی از دیگر پروژه‌های شاخص راه‌سازی استان اصفهان در دولت سیزدهم به احداث ۲ دستگاه تقاطع غیرهم‌سطح خوانسارک به همراه ۲.۵ کیلومتر راه‌های دسترسی به پل، حذف و اجرای ۴.۵ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز در مسیر اژیه به ورزنه و حسن آباد – رامشه و احداث تقاطع غیر هم‌سطح کلیشاد و ۴.۵ کیلومتر کمربندی جنوب غربی به همراه ۴ دستگاه زیر گذر ۶ متری و ۸ متری و تقاطع غیر هم‌سطح افجد و همچنین تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح آبنیل در ابتدای مسیر اشاره کرد.  

قاری قرآن با بیان اینکه تکمیل تونل خوانسار نیازمند تامین اعتبار است اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای و جلوگیری از خسارات جانی و مالی، بهسازی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قرار دارد.